Annons:
Etiketthårvård
Läst 613 ggr
Rosen82
4/19/19, 10:16 PM

Borsta eller kamma håret

Varje gång jag ska borsta håret så ser jag att det finns lite hår i borsten så jag misstänker att min hårborste inte är bra men förstår att många kammar sitt hår och funderar på att kasta borsten och skaffa en kam tillsammans med ett bra Schampo och balsam…så vad använder ni för kam? En bredtandad?

Annons:
Sindri
4/19/19, 10:21 PM
#1

Vi tappar flera hundra hårstrån om dagen så att det finns hårstrån i din borste är helt normalt.

Rosen82
4/19/19, 11:12 PM
#2

Jo men någon som har tips på vad man ska ha för kam om man vìll kamma håret??

Sindri
4/20/19, 7:29 AM
#4

#3 av: Scorpio97

Men vad bra! Body Shop har tidigare haft en sån, men slutat med den. Jag behöver en till. Och vilket bra pris på träkammar överhuvudtaget.

Ja, det viktiga är att inte använda plast, det sliter på håret. Kammar i trä eller ben, borstar i äkta borst.

Andra tips för att inte slita på håret; sova på sidenörngott, torka håret med tunna, urtvättade linnehanddukar, inte frotté. Inte gnugga, blött hår är väldigt sprött. 

Inte använda kemiska medel i håret överhuvudtaget.

Grace2009
4/20/19, 8:47 AM
#5

https://www.baressoshop.se/frisorshop/borstarkammar/kammar/olivia-garden-healthy-hair-comb-c4 Jag använde den här kammen när jag hade träkam. Den är väldigt slät och trevlig! Däremot vill jag minnas att jag tog en avbitare och klippte av var annan pigg för att få den glesare. Nu använder jag en hornkam.

TatsuOni
4/20/19, 5:26 PM
#6

Här finns också. Jag har en från bodystore (köpte för flera år sedan) och en i olivträ från lapland ecostore. Den är min favorit. Sambon fick en likadan till skägget igår😛

Tänk på att bredtandade kammar är snällare mot håret.

Det är även bra att Olja in sin kam då och då. Själv så kammar jag håret när jag har Olja i det, så mina blir inoljade då😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: