Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 782 ggr
[Mikaelann]
0

Ett schampoo och balsam...

Tjena! mitt hår ser ganska slitet ut och blir lätt fettigt jag undrar vad för Schampo och Balsam som skulle passa? har ni någon favorit? jag försöker använda Schampo och Balsam högst 2 gånger i veckan för jag har hört att det också kan slita på håret? ge mig lite tips :)

[Teddies matte]
2

Har du funderat på någon no poo-metod? Det sliter mindre på håret än vanlig schampotvätt och ger ett friskare hår.

www.nopoo.se

www.lockig.se

[Mikaelann]
0

Jag vill bara inte att håret ser fettigt ut, vad använder man för något i håret då?

[Teddies matte]
2

#2 Gå in och läs på lockig.se för Balsammetoden eller på nopoo.se.

[Mikaelann]
0

Fortfarande finns det någon som har något tips på ett bra Schampo och Balsam? som inte sliter på håret så mycket? ^^ Eller någon inpackning?

[Teddies matte]
0

#4 Vill du ha något som sliter väldigt lite på håret och inte vill tvätta så ofta/få det mindre fett fort är det någon no poo-metod du skall kolla på. Har du varit in och läst på sidorna som du fått länkade?

[Mikaelann]
0

Jag har läst på sidorna och jag undrar fortfarande om det finns något Schampo och Balsam som sliter mindre på håret det borde väl finnas bättre och sämre produkter? jag kommer inte köra på no-poo metoden för tillfället.

[Teddies matte]
0

#6 Det finns SLS-fria schampon, googla. Vanliga schampon sliter rätt mycket på håret, så skall du använda Schampo och vill ha något mildare är det isåfall SLS-fritt du skall kolla på. Balsam kan du kolla in på lockig.ses listor, där hittar du också vårdande Balsam som inte innehåller skadliga ämnen.

[Mikaelann]
1

Tack! :)

_Alicia_
2

Helst ska du inte använda Schampo alls. :)

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

[Mikaelann]
0

Jag vet men jag vill inte köra på någon metod, om man bara använder Balsam ser inte håret lätt mer fettigt ut då?

[Teddies matte]
0

#10 Nej, med Balsammetoden hålls håret oftare rent längre. Vanligtvis brukar man tvätta håret 0-2 gånger i veckan med Balsammetoden. En del kan ha en övergångs period i början när håret lättare blir fett, men det går över, andra har det inte alls. Det gäller förstås att man använder godkända Balsam och produkter.

ElinaS
0

Jag har kört på äggschampo ett tag, men då jag började få otroligt slitet hår gav jag upp. Nu har jag Loréal Paris Professionell Shine Blonde (man väljer ju vilken "inriktning" man vill ha på produkterna) och Cutrin Professional Bio+ Active Hair och kör ca 1 gång i veckan med Björn Axén Hair repair inpackning. Jag vill inte säga för mycket, men mitt hår känns bra. Dessutom är alla dessa fri från skit som silikon, Sulfater och andra uttorkande ämnen. Cutrin schampot luktar som tjära men den lukten försvinner när håret torkar.