Annons:
Etiketterövrigtundersökningar
Läst 572 ggr
TatsuOni
1/19/19, 7:14 PM

Hur tvättar du håret? 2019

Nu menar jag inte hela vårdproceduren utan bara vad du använder för att tvätta rent det.

Skriv gärna hur du tycker att din tvättmetod fungerar.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

  • Redigerat 2/6/22, 3:28 PM av TatsuOni
Annons:
TatsuOni
1/19/19, 7:16 PM
#1

Balsammetoden sedan snart sex år tillbaka.

Är supernöjd och kommer aldrig att återgå till Schampo. Skulle jag någon gång byta tvättmetod, så skulle det vara till någon annan no poo-metod. Har inte behövt använda sista-scmapo en enda gång för den delen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Wony
1/19/19, 7:24 PM
#2

Just nu Schampo. Använde Balsammetoden för några år sedan när jag pluggade/jobbade inom kontor. Dock så var senaste jobbet i industri och där blir håret inte bara fett utan det kan röra sig om diverse oljor och annat som inte är särskilt hälsosamt att gå runt med i hårbotten. (skärvätskor, hydrauloljor etc) och som Balsam helt enkelt inte biter på. 

Balsammetoden funkar på mig ganska bra, men har så kort frisyr att håret egentligen inte blir särskilt slitet trots att jag till och med färgar det. Det hinner helt enkelt klippas av så ofta!

jollycox
1/19/19, 7:44 PM
#3

Använder Schampo. Ska använda upp de jag använder nu och börja med nytt Schampo och Balsam och då ska jag testa att tvätta varannan gång med bara Balsam. Har kört på Balsammetoden tidigare men fått problem med kliande hårbotten och vet inte riktigt om det blir bättre av återfuktning eller uttorkning.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Sindri
1/19/19, 8:21 PM
#4

Bara vatten sedan 8 år tillbaka. Äntligen fick jag lite bättre hår med lite "body" i! Skulle jag någon gång bli riktigt smutsig eller fet i håret så blir det rhassoullera eller sidentvål. Men då är håret bedrövligt i ett par veckor.

Grace2009
1/19/19, 8:37 PM
#5

Jag har kört mest med Rågmjölstvätt sedan nyår. Tyvärr börjar min hårbotten säga till nu att det inte fungerar så bra. Håret känns rent, ser rent ut och har liksom fin volym första dagen efter tvätt. Dag 2 däremot är det lite fetare än vad det är dag 2 efter schampotvätt. Jag antar att det lämnar kvar lite lite fett i håret som inte märks dag 1, men på dag 2 blir det värre. Dock att tillägga min hårbotten blir fett fort. Även med Schampo tvättar jag var annan dag. I alla fall, mina fina utslag i hårbotten börjar bli värre nu vilket jag antar är för att hårbotten får bli för fet helt enkelt. Varvar lite mellan Schampo och rågmjöl nu, för jag gillar rågmjölet på något vis.

Min feta hårbotten och framförallt utslagen är ett bestående dilemma i min hårvärld 😃

Sindri
1/19/19, 8:41 PM
#6

Har du testat bara vatten? Det tar ett tag för hårbotten att anpassa sig. Den tror ju att varje hårtvätt skall torka ut den så att den behöver producera mer fett, men för min tog det bara någon månad att fatta galoppen.

Annons:
Grace2009
1/19/19, 10:27 PM
#7

#5 4 Månader med bara vatten. Såg ut som fan i håret 😂 Men gav upp till slut. Tvättade håret var annan dag innan det och gör så än idag för håret blev inte mindre fett efter de 4 månaderna heller tyvärr.

[Tuulikki]
1/20/19, 11:26 AM
#8

Schampo, funkar bäst på mig

Surpan
1/23/19, 10:01 AM
#9

Schampo, mask, Balsam. Massa Silikoner. Det som funkar absolut bäst på mitt grova hår just nu. :)

/Surpan

Carrosh
1/23/19, 1:12 PM
#10

Använder Schampo och Balsam utan parabener, Silikoner och Sulfater. Fungerar superbra! Bättre för miljön dessutom samt för mina öron (hörselgångseksem). Gillar också att håret blir mjukt mer än sådär plastigt lent som bara Silikoner gör. Mjukt är bättre.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: