Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1556 ggr
[Kajsa91]
0

Volym - balsam eller ej?

Jag har rätt tunt och mjukt hår, har därför fått för mig att inte använda Balsam eftersom Balsam gör håret mjukt och lent.

Har jag tänkt fel? Gör Balsam att håret blir mer lätt och ger volym?
Eller har jag tänkt rätt, att Balsam gör håret tyngre?

Hatar att mitt hår är så lent, mjukt, fint.
Går inte att få volym i skiten. Jag kan använda en halvflaska saltvattenspray och en flaska hårspray ändå är det lent :S (Använder ju inte det såklart, utan bara påpekar att det alltid så "perfekt" mjukt ;P)

Får jag upp en volym lägger det sig inom en halvtimme.
Lägger sig platt och ser tråkigt ut. Svårt att få volym i ett hår som är som mitt.
Tuperar jag hela håret tex och har hårspray i så efter 1 timme är det helt lent och otrassligt igen.

Det går liksom inte att få mitt hår tovigt eller något, vad jag än gör så känns det som att man precis har borstat det och haft i en massa balsamgrejer. Det stör mig! :P

Några tips?

Sindri
0

Använd inte Schampo! Jag har precis sånt silkigt fint hår, och slutade med Schampo för flera år sedan. Håret mår bättre utan alla kemikalier.

Som sista sköljning lite salt i vattnet OBS! inte vanligt bordssalt med antiklumpmedel i utan riktigt havssalt.

Jag färgar mitt hår med växtfärg och efter varje färgning är det väldigt mycket "kropp" i håret.