Hjälp och tips önskas!
Hejsan!
Förr ( ca 3 år sedan ) hade jag väldigt tjockt och långt hår men nu har det börjat bli jätte tunt och jag tappar massor av hår när jag tex duschar eller borstar håret. Dessutom går det lätt sönder längst ner och jag får tovor och/eller statiskt hår. :(
Jag har en ovanlig ätstörning som gör att jag är rädd för att äta vissa saker och total undviker en del saker - så som nötter, ägg och fisk tex. Detta åt jag ändå tills för ca 4-5 år sedan.
Kan mitt hår blivit såhär för att jag slutat äta dessa saker? Och vad kan jag göra för att få tillbaka lite tjockhet och längd?
Jag låter alltid mitt hår självtorka, jag använder head & shoulders schampoo och Balsam och mitt enda hår fixande består av borste, toffs och ibland hårspännen. Alltså aldrig plattång, hårspray osv..
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Jag skulle börja med att gå till doktorn och kolla om jag hade någon brist. 
Sen ndrar jag om du hört talas om Balsammetoden? Ett av de bästa sätten att ge håret styrka utifrån.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jo jag har hört om Balsam metoden, men jag tycker inte om den :P mitt hår ser så skitigt ut D:
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Du behöver de näringsämnen som du har skurit bort ur din diet. Se till att du får i dig det. I övrigt finns det inte så mycket att göra. Rätt och tillräckligt med näring är a och o för en hälsosam kropp, och utan en hälsosam kropp så blir det inget hår.
Jag hoppas att du söker hjälp för din ätstörning. Och om du är orolig för ditt hår bör du nog använda det som motivation, det kan sluta med att du står helt utan hår annars.
Jag har alltid haft väääälllldigt tunt hår med strån som knappt täckt skalpen , Jag har nog testat allt från färga, slinga, olika produkter med kräm o puff o duff och vax o glans o strävt osv osv, Det som till slut verkligen gav resultat var att jag började äta <priorin - ett kosttillskott. <<när håret växte så var det och förblev märkbart tjockare (fylligare). När jag sedan började med Balsammetoden så var det pricken över iet, <tvättar håret med så rena produkter som möjligt, använder f n Matrix silikonfria scampon, Balsam och inpackningar, jag har fått en ny hårkvalite och framförallt tappar jag otroligt lite hår. <allt detta trots att jag fortfarande stylar håret och använder endast silikonfritt även här från rootlifting till hairmist. Gör som tidigare lite slingor i håret med en snäll hårfärg utan blekmedel och detta ger det där lilla extra. <jag använder en blandning av min egen hårfärg och sedan 1 mörkare, 1 ljusare och en litelätt röd nyans eller ytterligare en neutral ljusbrun. detta förstärker också intrycket av det TJOCKARE HÅRET. <stylar som vanligt med fön medelvärme eller Fönborste medelvärme UTAN ATT SLITA I HÅRET
Hoppas detta kan hjälpaa någon i liknande situation, Lycka till!
Kortfattat.
Försök att få i dig vitaminer i tablettform om du inte kan äta vissa saker, det är som sagt a och o för ett hälsosamt hår (OCH KROPP o Hälsa)
SLUTA med Head & Shoulders BUMS!
Och ta dig till en salong och köp dig ett Schampo där!
Kolla även inpackningar!
BÄSTA rådet jag kan ge dig!
(är frisör)
Lycka till! Kram Tezz
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
jag tycker (som alla andra) att du borde tänka på att det är viktigt att få i sig vissa saker.. sedan så tycker jag t.ex om du ej kan äta ägg.. ha det i håret istället.. oljor i håret t.ex olivolja ska vara bra (en halvtimme innan schamponering osv…
Gud vad bra jag stavar…