börja med BM hjälp
Jag har tänkt att prova Balsam metoden men behöver lite hjälp Först så ska man väll tvätta hela håret med ett "sista schampo" kan man använda ett godkänt Balsam efter? Några tips på ett bra sista shampo som finns i mataffärer? Sedan ska man väll börja tvätta hela håret med ett "tvätt balsam" och ha i ett vårdande Balsam i längderna/topparna. Så förstår att det är skillnad på dessa vilka kan jag välja? Kommer håret att bli flottigt i början när man använder BM? Jag tvättar det varannan dag nu, kan jag fortsätta med det? Jag har rakt hår, och vet att den här metoden är mest för det som har lockigt hår. Kan mitt bli vågigt eller så som jag inte vet om nu? Fler tips till en som är helt nybörjare? :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Någon som kan hjälpa mig?
Jag kör inte själv BM men funderade över detta. Det finns en sida som heter lockig.se. Där finns det forum med listor på godkända sista schampoon samt listor för vilka Balsam som är godkända och där man kan fråga andra som använder metoden. Det jag kommer ihåg är att Fructis har många produkter som är godkända, både som sista Schampo och som Balsam.
Lycka till!
Förstår inte riktigt vad som skiljer mellan tvättbalsam och vårdande Balsam. Vet du? :)
Nja, alltså. Jag tror att vissa Balsam är bättre på att få bort smuts, och andra är bättre för att ge håret fukt och är utredande. Dock hur man ska veta vilka som är bäst till vad, det har jag inte riktigt koll på! :)
Hoppas att någon annan vet :)
Tvättbalsam är inte lika fett som vårdande Balsam. Jag använder coops Balsam som tvättbalsam, det är det enda balsamet jag har testat som jag kan gnugga in i hårbottnen utan att det blir kvar fett sen. Som vårdande Balsam använder jag inpackningar, men det går såklart bra med ett vanligt, fett Balsam också 🙂
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
Gå in på lockig.se och läs, bli även medlem där så hittar du en del annat nyttigt att läsa.
Har riktigt nyss börjat med BM, tvättade också håret varannan dag innan, nu behövs det inte längre, tvättar det mer sällan nu. Mitt blev heller inte flottigt i början.
Är man nybörjare brukar man rekommendera att börja med ett Balsam först för att se om du behöver ett mer vårdande till längderna eller inte. För vissa räcker det med samma Balsam både som tvätt och vårdande.
Mitt hår blev inte fettigt i början. Se till att du masserar och sköljer ur ordentligt.
Bli medlem på lockig.se så kan du se massa tips på godkända produkter i forumet och vilka Balsam som är vårdande och återfuktande.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#9 är ganska säker på att jag kommer behöva ett vårdande. Då mitt hår lätt blir torrt i längderna.