Behandla elektriskt hår?
Hej
Jag har för inte så längesen köpt ett nytt sorts Schampo och Balsam, det är L´oreal arginine resist men ända sen jag började använda det så har jag fått väldigt elektriskt hår, jag vet inte om det kan bero på schampot eller om det är pga något annat? Vad i så fall kan jag göra åt saken? Det blir bara elektriskt när jag använder min plattång eller annat "verktyg" för håret, jag använder även hårserum och värmeskydd men det blir ändå elektriskt, vad ska jag göra?
Om det är så att jag behöver byta sort på schampot/balsamet, vilken sort föreslår ni i så fall? Jag har väldigt torrt och slitet hår…
Har ingen erfarenhet om just "L'oreal arginine resist", men jag kan rekommendera Balsammetoden samt att undvika typ plast och liknande material i hårborsten. Naturmaterial "elektrifierar" inte håret i lika stor utsträckning som ex. plast, så en borste av trä eller svinborst fungerar bättre på många hår (plus att det sliter mindre🙂). Men som sagt, jag har ingen erfarenhet om just de produkterna du använder, så det är ju inte säkert att det räcker. Men värt att prova!
Är du intresserad av Balsammetoden och vill ha reda på fakta kan du googla på det eller titta in på lockig.se.
Balsammetoden är jag inget fan av, många av mina kompisar har provat och inte varit nöjda, dom har sagt att det är krabbigt och omständigt och tidskrävande och jag vill helst ha det så enkelt som möjligt. Men jag ska däremot testa att byta hårborste i alla fall o se om det hjälper! Tack 🙂
#2: Tidskrävande…? Tja, allt är väl relativt🙂! Jag lägger den "enorma" tiden 30-35 min/veckan på mitt hår. Sedan gör jag inte så mycket annat än duschar, håller alltså inte på i timtal för att det ska se perfekt ut. Sen beror ju ens uppfattning av tiden på hur mycket tid man lagt innan också (alltså innan man började med balsammetoden), plus på vilket hår man har😉. Och vissa har hur många olika roliga produkter som helst, medan jag har ett styck balsam+äppelcidervinäger, vattenflaska och en hårborste, så allt för omständigt behöver det heller inte vara… Men alla ser ju olika på saker och ting🙂!