Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 9550 ggr
[rocklover]
2013-04-05 15:31
0

bra hårfärger!?

någon som har ngr tips på bra hårfärger? orkar inte hålla på att färga om varje vecka..vet ngn om det finns ngr extrema hårfärger som håller länge? 😛

rebeckanystrom-
2013-04-05 15:39
0

Tror inte det är någon hårfärg som skiljer sig mycket från andra, beror ju mest på hur man sköter håret också och vilken kvalitet på håret man har. Men till vissa Färger finns det ju färgbomber, som man har i i ca 3 minuter när man duschar å sen sköljer ut så håller sig färgen utan att faktiskt behöva färga den. Vet att den finns till rött hår i alla fall.

Clementinbarn
2013-04-05 18:49
0

#1 Färgbomben finns till lila hår också! :)

#0 Annars så är väl Special effects den bästa enligt mig.

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

EllenWe
2013-04-09 17:33
0

Ni som kan…vad är en färgbomb och hur fungerar den?

Finns det till brunett?

Clementinbarn
2013-04-09 21:37
0

#3 Det är bara att gå in i duschen, schamponera håret, tvätta ur och sen massera in färgbomben i ditt hår och låta de sitta i minst 3 minuter innan du sköljer ur det! Klart! Nu kommer din hårfärg ha blivit fräsch och mer hållbar! :D

Halvdansken
2013-04-10 00:05
0

Mitt problem är att färg inte fäster i mitt hår, tom frisörerna kliar sig i huvudet och vet inte vad de ska göra. Det är snyggt i ett par veckor sen "trillar det av" liksom. Jättefort, och blir nån halvtaskig tråkig variant. Det där med shampoo spelar ingen roll, jag använder inte det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Clementinbarn
2013-04-10 10:57
0

#6 Jag antar att du har testat att bleka håret innan du lägger i en färg? 🙂

Halvdansken
2013-04-10 11:19
0

Nej… ska man det?

Clementinbarn
2013-04-10 20:39
0

#8 Håret brukar suga åt sig färgen bättre om man bleker innan. Självklart beror de ju på vilken hårfärg du har sen innan och vad du är ute efter. 😮

Ett tillexempel nudå är ju om man skulle vilja ha en udda färg av vilket slag som helst, lila, röd, blå osv så bör man bleka innan för bästa resultat och för att färgen ska fästa. 

Försökte mig på att få mörkblått hår en gång utan att bleka och hade i det 1 timme och när ja sköljt ur de så va håret i exakt samma färg som de va innan ja lagt i den blå färgen. 🙂

Annars kan anledningen va att du har extremt slitet hår eller något så att de slutat dra åt sig hårfärgen? Det känns ju dock inte så troligt heller… ☝️

ELLER så kanske du har glashår? 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Glash%C3%A5r

Ganska svår fråga 😛 Men dom med glashår verkar kunna skaffa ljusa nyanser men inte mörkare!

Halvdansken
2013-04-11 11:37
0

Inget glashår, vanligt tunnt svenskt "leverpastejs-färg" elände.

Håret är inte slitet, men jag har tunna hårstrån och börjar bli gråhårig. Men tror inte det spelar roll, jag har haft samma problem alltid. Det enda som riktigt bet sig fast var äkta Henna, men det vill jag inte använda nu, jag blev helt orange. Men jag gillade det när jag var 25.

ThreeStars
2013-04-11 23:36
1

Jag tycker Directions hårfärger är jättebra :) När jag hade blått hår, höll det i över en månad :)

Clementinbarn
2013-04-12 10:03
0

#10 Hm, det låter inte så roligt :( Jag har nog inga fler idéer just nu på hur du skulle kunna gå tillväga för att färga håret. :o

Wanzel
2013-04-12 10:16
1

När jag hade mitt lila hår så färgade jag med Directions Plum. Alltså en MÖRK lila. Tror allmänt att mörka Färger håller bättre.
Men ja, mitt höll precis som #11, i över en månad. Det blev ju lite ljusare men fortfarande mörklila 🙂

Sen så har jag förstått det som att Manic Panics Färger håller bättre. De kostar ju också nästan det dubbla (om man kollar Shocks hemsida). Finns Manic Panic "Classic" och Manic Panic "Amplified", varpå Amplified ska hålla lite längre än Classic!

Sedan spelar det också stor roll hur ofta man tvättar håret. Ju oftare man tvättar = ju oftare får man färga.
Kunde gå två månader innan jag behövde färga på nytt, och då var det egentligen bara topparna & utväxt som behövdes färgas. Men då tvättar jag bara håret 1-2 gånger i veckan.

ThreeStars
2013-04-14 17:39
0

#13 Jag färgade mitt hår med Directions midnight blue, och senare hade jag en av Manic Panic's limegröna (minns ej namnet) men den höll bara i nån vecka, o då fick jag färga om. Pesonligen så tycker jag att Manic Panic är slöseri på pengar 😉 Stargazer är också bra, men det är bara Directions jag faktiskt kan rekommendera :)

Kan tillägga att jag har tjockt hår som gärna blir fett. När jag blekte mitt hår så lät jag färgen (alla gånger jag färgade) vara i håret över natten. Så det är kanske därför den blåa satt så länge i mitt hår 🙂 Jag tvättade mitt hår ca en gång i veckan, och använde ytterst lite Schampo och hade svalt vatten är jag tvättade det.

Wanzel
2013-04-14 17:58
0

#14 Konstigt! Upplever själv att ljusa Färger åker ut fortare, men borde ju ändå hålla i mer än en vecka.. 
Har själv bara prövat stargazer och Directions, men det står ju att Manic Panic ska hålla längre 🤔

ThreeStars
2013-04-14 18:06
0

#15 ja, men jag tycker det beror mer på märke. Jag har då färgat limegrönt mer Manic Panig o de höll i ca 2 veckor. Sen har jag också haft en mer ljusblå färg från Directions som höll i 3 veckor. men vilket märke som håller längst, tror jag beror mycket på ens personliga hårkvalité. 

En kompis till mig fick en gråaktig färg på håret av Directions blåa och det blev jättebra med Manic Panic (för mig e de typ tvärt om). 

Så jag skulle nog rekommendera att man provar sig fram. Börja med Directions som är billigare, o funkar inte de så provar man annat :)

Clementinbarn
2013-04-14 20:55
0

Jag tycker att special effects är bäst! dock inte allt för stort utbud i Sverige på de märket ännu 😕

ThreeStars
2013-04-14 21:12
0

#17 men de är dyra D:

Wanzel
2013-04-14 21:35
0

#16 Jo, kvalité på håret spelar nog också stor roll!
Nu blev jag ju lite osäker på om jag vågar köpa Manic Panics hahah.. Vet inte om jag vågar lägga 300:- på något som kanske åker ut fortare än Directions 😕

Clementinbarn
2013-04-14 21:48
1

#19 Jag tycker bäst om Manic Panic och special effects.
Dyra ja, men fett bra enligt mig! 🙂
Och glöm inte att 1 burk Manic Panic eller special effects räcker till 2 färgningar om du har typ axellångt hår! Iaf så gjorde de för mig!🙂

Wanzel
2013-04-14 21:50
0

#20 Grejen är att om jag kör Directions så behöver jag typ 1,5 burk just nu.. Och om jag inte minns fel är det lite mindre i Manic Panics? Så måste nog ändå köpa 2.. 😕
Nu blev det lite OT, hehe ursäkta!

Wanzel
2013-04-14 22:07
2

#22 Ojdå! Hade för mig att det var tvärtom 😛

ThreeStars
2013-04-14 22:14
1

#20 har rätt, när jag färgade grönt med Manic Panic så köpte jag en gång o föärga två ^^