Nån fler som inte använder shampoo?
Hej, kul sajt!
Jag har inte använt shampoo på lite drygt tre år nu, jag bara sköljer håret i varmt vatten när jag duschar. Nån annan som gör samma sak?
Nej, håret blir inte fett och äckligt. I början kliar det lite, men det går över.
Det ska påpekas att jag är 50 år, så det kan kanske vara jobbigare för tonåringar i värsta fet-hy-och-finnar perioden.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
I något år så har jag slutat tvätta med shampoo utan tvättar bara med Balsam och jag har fått så mycket bättre hår. Det blir knappt slitet längre och under den tiden jag har bara tvättat med Balsam har jag inte behövt klippa mig och jag har så mycket bättre kvalité på håret. Går inte tillbaka till att använda shampoo igen :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

Hur gör du med balsamet?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Någon gång skulle jag vilja testa att sluta med produkter helt och bara använda vatten när jag tvättar håret. Men just nu har jag varken orken eller motivationen som gäller :)
Men jag använder just nu bara Balsam när jag tvättar, eller andra naturliga saker så som ÄCV och oljor.
#2 Artikel om balsamtvätt 🙂
http://har.ifokus.se/articles/4d712e8eb9cb46221d044b13-tvatta-haret-med-balsam?articles-1
Jag har inte för så jättelänge sen slutat använda shampo och Balsam. Jag masserar bara hårbotten i dushen. Tycker det känns jättebra. :)