Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 7043 ggr
Lathundarna
0

Plötsligt väldigt fett hår - hjälp!?

Har aldrig haft fett hår tidigare, men för några dar sen när jag vaknade var det precis som om jag hällt smält smör över huvudet. Det är bara i bakhuvudet och lite framtill dessutom, inte i topparna eller "all over". Tvättar jag med Schampo (använder Clearasil) blir det värre och det känns riktigt äckligt att dra fingrarna genom. Det känns nästan som att det inte gått att skölja ur schampot, klibbigt och flottigt. Vad sjutton gör man för att bli kvitt det?! Såhär kan jag ju inte se ut eller ha det😕 Döljer det just nu i hästsvans (har långt hår, ca ner till svanken), men vill ju kunna ha det löst.

Märkligast hittills är nog att det är sådär sliskigt superfett i bakhuvudet, men resten av håret blir statiskt av typ ingenting. Vädret? Hormoner? Gaaah!

riiffen
1

Min kompis hade precis som du fett hår som inte försvann hur mycket man än tvättade det, hon fick rådet av frisör att tvätta med askorbinsyra och sedan dess har det varit bra :) vet inte exakt hur hon gjorde men det finns säkert på google.

medarbetare på allergier.ifokus .

Lathundarna
0

#1 Googlar det, men får bara upp att det tar bort grön missfärgning i håret 🤪

kerlak
0

Som #2 säger tar askorbinsyra bort metaller ifrån håret, dock inte fett.. Hur gammal är du ts?

Chamy
0

Det låter som att det kan vara silikon som har byggts upp i håret under en längre tid. Vad använder du för produkter? Du skrev att du använder clearasil, menar du head and shoulders? haha, de bytte namn 99. Du skulle nog behöva en rejäl "clarifier". Apotekets apoliva Schampo är billig, lätt att få tag på och gör sitt jobb.

Läs den här artikeln för mer info om Silikoner.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus