Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2062 ggr
JustMySelf
0

Blont blir gult

Ibland när jag har velat slinga mitt mellanblonda hår med ljusblonda slingor har det istället blivit lite gulaktigt… Jag vet inte om jag ska testa någon annan slingfärg igen, har testat en från Schwartskopf och en från L'oréal än så länge. Men det är bara ibland det blir gult, och bara på vissa ställen…

Min egentliga fråga är; tror ni det är vanligast att det blir gult när man haft i färgen för länge eller för kort tid? Brukar läsa vad som står på förpackningen, men det är svårt eftersom det tar sån tid att slinga (kan inte använda hätta utan tar en slinga och målar med penseln), så färgen är ju på olika länge på olika ställen.

Min mamma trodde det var för att jag hade färgen i längre på det stället, men läste i någon annan tråd här om någon som sa att det blev gult om man hade i det för kort tid… Vad tror ni? 🙂

(Och nej, att slinga på salong är tyvärr inget alternativ)

Thildalulu
0

De är ganska vanligt att det blir gult när man färgar håret blont, jag vet inget om att de skulle ha nåt att göra med hur länge man har i färgen.. Men jag har en toning som gör så att gula toner försvinner med lila, lila motverkar gult. Du kan ju ha sån på dom slingor du tycker är gula, silvershampo finns också men toningen kanske är bättre om du inte vill göra hela håret. Jag kan kolla vad den heter sen ^^

mandariiin
0

Att det blir gult beror på de Färger du har naturligt i dina egna strån. vanligtvis så bleker man ljusa slingor för att sen nyansera för att få bort gul/orangea skiftningar.

silver Schampo kan hjälpa. men var försiktig då det lätt slår över till grå/blått.

det är för övrigt en askig toning du ska använda.