Fetthår
Hej! Jag har haft ett problem väldigt länge nu och det är att jag får fetthår på inte mindre än en dag. Jag vet är ju illa tvungen att tvätta det varje dag, med Schampo. När jag är sjuk ibland, orkar jag inte tvätta håret och det ser hemskt ut. Jag vet inte hur jag ska göra? Har testat en massa olika schampon. Tillochmed köpt ett "medicinskt schampo" från Apoteket, hjälpte väl sådär. Min hy är väldigt "fet" också och har sett i min hårbotten att den är torr, ser ut som Mjäll. Jag står inte ut att tvätta det varje dag. Hjälp mig snälla! :)
Är det ingen som har något tips eller så?
anledningen kan vara att du tvättat håret för ofta bara.
Jag förstår att det blir fettigt fort, men om du kör på att tvätta det varannan dag så kommer du se stor skillnad ( det kommer ta någon månad innan håret fattar vinken)
Angelica Wärngren
May the force be with you
Hade precis samma problem som dig tills jag började med Balsammetoden för 2 år sen! Tvättar håret 1-2 gångee i veckan och mitt hår är i bra kondition. Tar dock någon månad innan håret har vant sig. Men det är så värt att stå ut tills det ställt om sig :) Lockig.se är en hemsida där du kan lära dig allt om Balsammetoden. Är viktigt att du verkligen läser på innan du börjar så det blir rätt för är vissa ingredienser man ska undvika i Balsam.
Mitt hår blir också fett efter bara en dag, jag tvättar mitt hår en gång i veckan och använder torrschampo mellan tvättarna för att kunna gå utanför dörren.
Jag hade det problemet för ungefär 2 månader sen! Jag fick gå en vecka med att inte tvätta håret… Som tur är hade jag feber då , så slapp till skolan med fett hår. Man har tydligen tvättat bort talgen, eller nå, så håret producerar mer och att det blir fett… Jag minns inte riktigt hur det var, googla om du vill xD Menmen, jag struntade i att tvätta håret på en vecka och nu, tvättar jag håret bara 2 gånger i veckan utan att det blir super fettigt c: Så mitt tips är att strunta i att tvätta håret i en vecka, och sedan tvätta håret 2-3 gånger i veckan c: hjälpte mej iallafall :P