Kliar i hårbotten!
Jag har provat allt men det kliar fortfarande i hårbotten. Inte i håret utan i huden. Hjälp??
Mitt tips till dig är No poo!
Hade jättestora problem med min hårbotten sår och klåda men sedan så började jag att göra mitt egna Schampo och vips så försvann allt.
Tar lite längre tid innan man ska tvätta håret men det är för sjutton värt det!
Kemikalier är aldrig bra för håret så att använda massa "speciella milda" schampon hjälper inte alls. Precis lika mycket skit i dem som i alla andra.
HÄR kan du läsa mer om No poo (finns massa recept också, prova dig fram!)
Tack ska kolla :)
#2 Första gångerna man läser recepten tycker man att det låter sjukt men sedan inser man att det är sjukt bra.
Mitt hårbotten slutade klia av äcv-skölj efter tvätt =) Trots att jag använt mig av varmt vatten och nu i dagarna fick veta att det ska va kallt >< Har sköljt med äcv 2ggr nu och redan efter första gången var det betydligt bättre och efter andra gången har det inte kliat alls =)
Säger som #4, skölj med äppelcidervinäger! =)
Sluta använd uttorkande shampoon.
Vill du inte ha äppelcidervinägern i hela håret (trots att det är sjukt bra) så kan du blanda till äcv+aloe vera och massera in i hårbotten och låta verka ett tag. Funkar varje gång😃
~mikkan
Jag sällar mig till skaran av äcv beundrare, det hjälpte emot min irriterade hårbotten.
#5 Tack för tipset, det måste jag prova. :)