Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1373 ggr
moonii
0

Balsammetoden!

Ikväll ska jag börja med balsammetoden…

Jag har köpt garnier respons avocado & shea (?) som Balsam.

Men ikväll ska jag tvätta ur alla Silikoner och mineraloljor först. Läste att man kunde använda Yes diskmedel, så jag får köra med det eftersom jag inte har annat. Dock undrar jag, kan man ha i Balsam precis när man har sköjlt ur diskmedlet? Alltså under samma tvätt? Eller bör man endast använda diskmedel, och vänta nån dag med att tväta med Balsam? Tacksam för svar!

moonii
0

Okej, ändrade planer. Det blir inte diskmedel, utan hittade en gammal flaska ''elvital total volume collagen''. Den innehåller Sulfater men inga Silikoner. Funkar det som sista Schampo?

[Amandomoros]
2

Kolla listan med godkända produkter för Balsammetoden som finns på lockig.se

Det sista schampot ska innehålla Sulfater för att tvätta bort gamla Silikoner mm.

moonii
0

Kunde tyvärr inte göra det eftersom flaskan var så gammal att pappret som sitter klistrar med innehåll inte satt kvar på flaskan xD Får helt enkelt hoppas att på det bästa…

stosse
1

ska du köra BM så bör du vara säker på att du har rätt sista Schampo,för de är inte säkert att det blir bra annars. har använt mig av BM i fyra år.

MMEB
0

Jag kör också på Balsammetoden men jag läste inte på alls mycket. Jag körde inte något sista Schampo utan ersatte direkt schampoot med coops Balsam och ett annat mer vårdande Balsam efter det. Och mitt hår blev rent och lent ändå :)