Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 5604 ggr
yoanna
0

Slitet fast jag vårdar :(

Även fast jag vårdar mitt hår med vårdande schampoo och inpackningar så är mitt "underhår" slitet, slitet också när jag kommer från frissan också.

Någon som har något mirakeltips eller något annat tips?..

[Niike]
0

Plattar/fönar du håret? I såna fall - slut opp med det. Att platta håret är som att stryka med ett strykjärn på det. Om du måste göra det, använd ett bra värmeskydd (köp hos frisör!).

Jag brukar ibland sova med knut i håret, ska tydligen vara bra eftersom man då inte ligger och sliter på topparna.

yoanna
1

Jag plattar aldrig håret, och  låter håret självtorka :P.

Jag hade fått för mig att håret blev slitet när man sover med knut, så slutade med det för typ 1år sedan. Men ska nog börja med det igen kanske då :)

[Niike]
1

Jaså? Jag har läst att det ska vara bra. Speciellt om man sover "oroligt" och rör sig mycket i sömnen, för har man det då utsläppt slits det och detta tycker jag låter ganska rimligt :P

Tänk på att använda tofs utan metall på för det sliter ju en hel del..

paronskrutten
0

Sidofläta använde jag när jag hade långt hår, funkar utmärkt, så sipper man tovor på morgonen också :)

Sluta upp med Schampo och se ditt hår förändras. I Schampo finns uttorkande tensider som sliter på håret.

Hänvisar till lockig.se för mer information och tips och råd :)

Helena

yoanna
0

#4  Ska jag bara använd Balsam ?

paronskrutten
0

#5 Ja ^^

Helena

[Wera]
0

#5 "Balsammetoden" finns en tråd om det :)

paronskrutten
0

Jag tvättar även med bikarbonat eller med bara vatten, varvar lite :)

Helena

elyse
0

Jag använder shampookakor från Lush och fönar håret torrt - först fönar jag det halvtorrt, har i mousse och fönar igen. Det fungerar för mitt hår som annars lätt blir halvlockigt och har en tendens att tova sig.

dragonstar
0

Känner igne mig har samma problem, Jar långt hår som alltid självtorkar, tvättar bara håret på huvudet och luggen som ser smuttsig ut och sätter ibland oljeinpakning inna jag tar och tvättar och balsamerar. Endå ser mina toppar ut som skit.

MEn om du inte testat Olja rekomenderar jag det, de funkar endå hyffsat för mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

yoanna
0

#10  vilken tur jag har att de inte bara e jag som hr problemet :)  .

Vad är det för Olja du använder?

dragonstar
1

Jag har köpt Olivolja. det tar jag i håret inan jag duckar eller när jag ligger i badet. Sen haqr jag väen Balsam i och undvuer att tvätta hela håret ofta.  =)

tjoffsa
0

tänk bara på att olivolja kan missfärga håret om du är blond. själv har jag kört med bara rapsolja i topparna. Men ja, mina toppar blir också slitet fort. ska prova med Balsammetoden och se om det blir bättre.

dragonstar
0

JAg har haft tur och inte fått missfärgning men jag sak tänka på det =)

graleh
1

Jag har kört med Balsammetoden i fyra år nu och mitt hår blev mycket sämre (platt, livlöst, slitet, torrt, mjällbildning, glanslöst) än när jag använde shampoo, därför har jag nu gått tillbaka att använda shampoo och Balsam som vanligt. Dock försöker jag använda shampoon utan för mycket Silikoner och skräp.

Balsammetoden passar uppenbarligen inte alla personer.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!