Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2101 ggr
lakrisen
0

Smutsigt väääldigt fort

Hejsan ^^ Mitt hår blir smutsigt jääääääätte fort.. Ibland om jag har duschat på kvällen och ska gå och lägga mej, så är håret rent och fint, men på morgonen när jag vaknar så är det inte alls så fint.. Vet inte hur jag kan förklara det men det ser fettigt/smutsigt ut >w< Jag brukar vanligtvis tvätta håret varannan dag för att det blir så fettigt så snabbt.. Och om jag inte tvättar det så ofta så blir det jätte fettigt och fult xc Min kompis kan gå 3/4 dagar utan att hennes hår blir smutsigt, och att det fortfarande luktar gott… Jag tvätta håret både igår och i tisdags bara för att mitt hår var fettigt >_< Och måste duscha idag igen för imorrn ska jag till skolan.. Medans de flesta kan tvätta håret typ 2 gånger i veckan… Förutom att jag brukar tvätta det varannan dag gör jag inget annat med det förutom sätter upp det i 2 toffsar x_x

Hoppas jag får nå tips eller nått.. ._, (vet inte riktigt vilken kategoriiiiiiii detta ska va i ._.)

Charlott_
0

Du har tvättat bort talgen.. För att återfå talgen så får du dämpa ännu mer på schamponeringen. Säg att du duschar 5 dagar i veckan nu eftersom du har fett hår, så duscha kanske 2 dagar i veckan ist så du får tillbaka talgen.

lakrisen
0

Då kommer jag se ut som ett miffo i skolan x___x Kan inte gå i en vecka utan att tvätta håret när de är skola… ._.

Charlott_
0

De e det man får ta ;)

lakrisen
0

u_u''

Afturelding
0

Sätt upp det i knutar eller fläta det, så syns det inte att det är fett :) Och ser det fett ut vid rötterna så kan du ha mössa eller hatt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

lakrisen
0

Jag har lugg och har kort hår TT^TT Och får nt ha mössa på mej i skolan…. Tack ändå x_x

mejamylove
0

När jag har fett hår och inte hinner duscha, så brukar jag tupera det och sen spraya med hårspray, så ser det inte fett ut :)

lakrisen
0

Okii ^^

Chamy
1

Du kanska ska byta örngott ofta eftersom det blir fett över natten, det kan finnas sådana anledningar till att det ser smutsigt ut snabbt.

Om du vill förlänga tiden mellan dina tvättar men inte vill vara fet i håret så rekommenderar jag ett torrschampoo. Använd det när du behöver få bort synligt fett, och se till att borsta ur det ordentligt så ska det nog kännas bättre.

Lycka till

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

lakrisen
0

Tack!! ^^ Mamma ska köpa ett mildare Schampo till mej och så ska jag försöka tvätta håret 2-3 gånger i veckan c:

BeccaTilda
0

#9 precis vad jag tänkte tipsa med :) både örngottet och torrschampot :)

lakrisen
2

Mitt hår har redan blivit bättre c: Jag tvättade det i Torsdags och sen i söndags bara för att det var skola igår. Och det har inte blivit smutsigt än ^^ Jag ska tvätta det igen på torsdag för att jag ska klippa mitt hår på fredag c: (om jag är frisk då.. har precis fått feber :|)