Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 9900 ggr
elinkw
38

Varning för got2b play it straight!

Har alltid strävat efter rakt hår, så jag såg denna produkt (som ska vara någon form av rakpermanenting,som ska hålla 10 tvättar) och slog till direkt.
Under själva proceduren så skulle man kamma igenom håret (då de är blött också) för många gånger, för att de skulle hålla sig rakt under verkningstiden.
Efteråt skulle man föna håret rakt och sen platta det (!!)

Resultatet då? Tja.. Ja vaknar varje morgon med stora tovor (hade aldrig tovor innan) De är slitet och skulle behöva en rejäl klippning.
Blev det rakt? Nej. får fortfarande platta håret för att få det rakt.
Helt värdelöst måste ja säga.

Så, nu till frågan. Är det någon som provat detta och fått ett annat resultat?

Jag rekommenderar inte produkten till någon. (Och ja, jag antar att jag får skylla mig själv för att mitt hår är kaoz nu) Men ja kände att ja behövde dela med mig av det här så inte någon annan stackare där ute ska bli lika lurad som jag.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Chamy
0

Tack för att du varnar för denna produkt!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

elinkw
0

#1 Hoppas det var till någon hjälp för någon! :)

[Kajsa91]
0

Tusen tack!
Håller på att leta efter grejer som kan hjälpa till att hålla håret platt.
Såfort det är liiite dagg på gräset tex lockas mitt hår upp xD

Så, tack för du varnar! Super bra! :)

elinkw
0

#3 Vi sitter i samma båt ska du veta. Mitt hår är preecis likadant :(
Om du ska rakpermanenta så rekommenderar ja verkligen att gå till en frisör så de blir riktigt. De är nog värt det.
Fast å andra sidan så är lockigt hår riktigt snyggt!

[Kajsa91]
0

#4 Jag har klippt page så rätt kort i nacken så kostar ju massa att rakpermanenta och sen efter 1-2 månader måste jag klippa av det iallfall =/ Men tack annars! :)

Ja, det är nog bäst om man vill ha rakt ^^
Ja, lockigt är jättesnyggt. Men mitt blir mer självfall tror jag man ska kalla det, en sida ligger inåt och en utåt, skit störande! :P

Hoppas ditt hår fixar till sig snart, kör inpackning och sådär så hjälper det kanske :)

elinkw
0

#5 Ja har också självfall, dock inte lika mycket längre sedan ja började med Balsammetoden :) De liksom tynger ner håret lite grann. 

Jodå det gör det nog, är annars ganska snäll emot mitt hår ^^

jasmina.p
0

Brazilian blow dry är det absolut bästa produkten, luktar illa men åååh håret blir så fint platt och lent efterå i 3månader, men man ska använda rätt Schampo bara, www.viona.se där kan man beställa den :D

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

elinkw
0

#7 Åh de där lät nästan för bra för att vara sant! Har du provat? :))

jasmina.p
0

#8 Ja jag satte i det efter nyår,  satte i det noga och ordentligt samt platta håret ordentligt efter jag fönat det, så det höll riktigt länge för mig :) värt varje krona! ja har i vanliga fall rakt /vågit så fick spikrakt trasselfritt hår :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

IzaEleonora
0

Testa att spraya håret med goldwell Satin guard :) är som en impregnering för håret ^^ hade en kund som hade pudel lockar och när hon kom tillbaka tre dagar senare hade hon inte gjort något med håret och det hade bara blivit lite vågigt :D blev grymt chockad över hur bra den funka ^^

elinkw
0

#9 låter awesome, ska nog beställa när jag får pengar!

#10 Har för mig att de är någon typ av värmesprejj eller? Ska iallafall kolla efter det nästa gång ja ska handla :)!

IzaEleonora
0

Gud där blev jag osäker haha ^^ men det jag använder den för är att få ner frissigheten och hålla det platt så sprayar ju på det efter man plattat klart :) måste nästa ta en extra koll nu om den hade något värmeskydd i sig xD Men är en produkt jag rekommenderar starkt då jag sett så underbara resultat :D

[Xmizzmansonx]
0

skulle precis leta upp vart man kan köpa denna produkt men nu när du varnar så säger jag bara - tack så mycket för varningen hehe:)<3

elinkw
0

#12 ska försöka få tag på den när ja åker å handlar iallafall :) tack!

#13 Åh varsegod! :-) Tyckte inte den funkade ALLS har lust att ringa och klaga eller något..  De värsta av allt var nog att man skulle föna håret rakt och platta det efter varje dusch :S Man rakpermanentar det ju för att slippa platta det? haha

natha-mjau
0

åh… vann precis denna produkt

elinkw
0

#15 Såg att de gjorde reklam samt hade tävlingar på facebook,ja antar att de var du vann den. Vann du något mer? :)

natha-mjau
0

#15 nej, kom på 6e plats så vann bara den :)

elinkw
0

#17 Okej :/ såg att de var många som klagat på facebook