Balsammetoden
Mitt hår är ganska torrt och blev nyligen tipsad om Balsammetoden! Det låter jättebra, men jag har några frågor:
vilka produkter är godkända?
måste jag ha i gele efter duschen?
och är hårinpackning okej?
Jag är väldigt tacksam för svar eftersom jag själv inte kan så mycket om detta.
ps. Jag ska snart klippa av mina kluvna toppar och sen låta mitt hår växa ut. Jag undrar om det funkar med piller som gör att håret växer ut mycket starkare och friskare?
Kul! Har själv prövat och går ofta tillbaks till just den metoden då den verkligen fungerar…jag som är slarvig med att köpa in rätt produkter bara så det blir en blandning mellan olika slags metoder för mig haha =)
Du kan hitta vilka produkter som är godkända här: http://lockig.se/viewtopic.php?f=21&t=1729
Där finns det ett par Länkar du kan kolla efter godkända sista shampoon, Balsam o.s.v.
Nej, du använder själv vad du vill lägga i håret såklart. MEN det är alltid bra att testa. Jag tvekade jättemycket inför att använda äppelcidervinäger i håret men det kan vara det bästa jag gjort. =)
Finns vissa hårinpackningar som är okej, jag gillar oljeinpackningar men det finns en hel del inpackningar som går att använda inom BM.
Njaaa…det mesta sånt där är väl strunt tror jag. Det är väl om du saknar något som du missar i den vanliga kosten som det skulle fungera.
Kisel, b-vitaminer o.s.v. du kan ju kolla med läkaren om det är något sånt du saknar så kan du ju komplettera med vitaminer. Då är det alltså håret som växer ut som får effekt, inte det som redan är ute 
Lycka till!
~mikkan
Jag lusläste hela lockig.se hemsida med olika tips, och lärde mig snabbt! 
Har använt Balsammetoden sen 23 maj 2011, egentligen började jag mars 2011 men de blev fett och sket sig.. så jag testade igen och det funkar jättebra. Tvättar håret 1-2 gånger i veckan och blir aldrig fett. Hade ju det problemet förr med fett hår av Schampo och silikon.
Lägger upp bild på de balsamet som funkar bäst för mig och kommer att fortsätta använda :)
Syns lite dåligt men står: Klippoteket Balsam vårdande.. ibland blir det en vit flaskan när den kan vara slut i affären och den heter Normal istället. Men kollade innehållsföteckningarna och det är ingen skillnad på dem konsigt nog! 
Tack så jättemycket för svar! #1 äppelcidervinäger har jag aldrig vågat testa, hur använder du det? har du i det under eller efter dusch? :) Jag själv tycker inte att det är något fel med min kost men mitt hår har alltid vart tunt. Har hört att det ska finnas något som får det att bli tjockare, startkare och friskare. Men det kan ju också vara folk som har ätit dåligt och sen märkt bättre resultat när dem började äta tabletterna. #2 tack för tipset, ska nog testa det där balsamet sen :D
jag har inte gele efter, testade i början men tyckte de bara vart flygigt av det.
Så kör enbart Balsam, Coops egna att tvätta med som jag älskar sen ett från fructis. Alla listor med godkända ska man nog dubbelkolla då de flesta är väldigt gamla och innehållet ändras rätt ofta har jag märkt på en del märken.
Mitt hr är så himla fantastiskt efteråt, mjukt, fint, glansigt och ser inte längre ut som svinto.
Enda nakdelen är att jag fått Mjäll men det får gå, det överväger inte att mitt hår är så fint
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#4 låter bra, har heller inte tänkt ha gele i efteråt. Använder du Garnier Fructis, en grön flaska? den har jag själv använt ofta och jag gillar den jättemycket. blir verkligen jätteglad om den funkar för Balsammetoden. :)
#5 Nej de är väl mer om man vill framkalla lockarna, vilket jag helst undviker om jag inte ska ut på nått jippo eller så
J Garnier Fructis fast en gul flaska har jag, men den var grön innan dom ändrade.
Hoppas de funkar lika bra på dig :)
#6 tack så jättemycket för svar, det hoppas jag också :)
#8 låter jättebra, ska någ testa det. tack för tipset! :)
#8 då ska jag ge mig på det också :)