Orange/gult hår, missnöjd
Så.. Jag som hade drömmar om att bli blond igen, som jag var när jag var barn. Jag visste att det var supersvårt från min färg, men jag hade iaf förväntat mig mera av en frisör..
Från början hade jag: En kopparröd färg med en två centimeter utväxt.
Efter tre timmar hade jag: Knallorange (som bara dolde något annat)
Frisören såg det, det vet jag. Jag fick en avfärgning (med hjälp av schampo) och det blev… en blandning av orange och gul, lite olika på olika ställen. Hon såg det och jag med. Vi visste att det var lite av ett experiment.. Men, jag fick en “koppar” färgbomb över håret för att I alla fall jämna ur tonen. Nyfiken som jag är, tvättade jag ur den dagen efter jag kom hem. Alltså.. Håret är orange och gult. Hela alltet för 730:-
Vad I hela friden kan jag göra? Silverschampo/balsam ska väl inte hjälpa mot orange? Jag antar att jag måste bleka det, och tro mig, då gör jag det hemma. Har ni några förslag? Några bra blekningar? Jag har en Mood Ultrablond hemma samt ett silverbalsam..
Det jag önskade var en färg liknande denna::
http://www.nypost.com/rw/nypost/2009/05/12/pagesix/photos_galleries/G3043_photo03.jpg
Sätter du i Mood ultrablond så kommer de inte bli så som det är på den bilden. Du kommer bli mycket ljusare. Jag har hört att Mood ultrablond är jätte bra, om man nu vill bli riktigt blond. Men testa och blek och se hur de blir. För de resultatet du vill ha kan man färga till :)
Men Mood ultra blond sliter jätte mycket på håret, tror det är mycket högre väteperoxid i det..
Oh.. mm.. Jag blir vitblond? D:
Men väteperoxid, såg ut som det var 6% om jag läste på det. Det känns lite konstigt dock D: Testar på en slinga nu, får jag se hur det blir!
Gjorde ett slingtest.. Såg ingen skillnad alls O_O Jag måste ha gjort något fel i blandningen. Tog en dutt kräm och en dutt blonderingspulver (det som var i ultrablond-förpackningen) och applicerade på en slinga i underhåret… D: Hade det i 50 minuter…
Och nej, mitt hår kan väl inte vara mättat? Det är jättebra kvalité på det!
Nej överpraparerat kan de inte vara, det blir bara det med färg. Åh blekning kan man aldrig blanda fel. Så du får helt enklet bleka en till omgång :)
Hm… funderar på om jag ska gå till en annan frisör och bara fråga vad de tror? Inte gå dit, inte boka tid. Bara kolla om de har något förslag :P
Sen kan jag testa bleka alltihopa på söndag, men med lite tur kan det ju räcka med att lägga i en pärlblond färg eller så. Jag vet verkligen inte D:
#5 Jag rekomenderar att INTE göra en hel blekning. Det är inte bra för hårbotten. Dra slingor istället! :)
Jag blekte hela håret idag.. Men ingenting närmast botten. Det blev ljsuare, men inte så mycket ljusare. Är fortfarande orange/gul… Vet verkligen inte vad jag ska göra. :( :( Ser urfåning ut. Jag vill bli blond! Jag vill inte vara gulorange. Buhuuu…
Nejmen, tror ni att en asktoning kan fungera? Då blir jag inte den blonda jag vill bli.. men bättre än som jag har nu antar jag. Eller pärlblond går?
#7 Låt ditt hår vila nu ett tag. En hel blekning sliter verkligen. Du kan riskera att få gummi hår om du inte låter de vila :(
Ge silverschampo en chans är mitt tips, även om jag inte är frisör eller så. Men jag har precis blekt mitt hår för andra gången och då var det nästan citronfjäril-gult, men efter det har jag använt silverschampo två tvättar än så länge och det har blivit bättre.
Mitt hår mår helt okej :)
#9 Bra tips, de hade jag helt glömt. Men man ska inte ta silverschampo varje gång du duschar efetrsom de torkar ut håret :)
Sant! Jag har bara stressat med det för jag ska till min pojkvän (som bor 50 mil bort) på onsdag. 
#11 50mil??? Vart bor ni? :O
Jag bor nära göteborg, Lysekil heter det, och han i Stockholm. 
Åh.. jag ska testa silverbalsam! Jag tvättar ALDRIG med Schampo, kör Balsammetoden sedan fyra år tillbaka.. Men förhoppningsvis kan silverbalsam hjälpa mig lite i alla fall. Sen antar jag att jag kan göra en askblond eller pärlblond toning/färg så småningom? :) Vad gör det för skillnad? Neutraliserar det orange/gula?
#15 Du kanske har glas hår. Bleker du mer så kommer det fördomligen gå av. Vissa hår tar inte emot lika mycket som andra hår.. :/
^åh nej, jag har inte glashår :)
Gud så tråkigt, hade det varit mitt hår hade jag gått tillbaka till frisören som gjorde det och berättat att det inte var färgen jag ville ha och att jag var väldigt missnöjd.
Vet själv hur svårt det är att få ur orange hårfärg ur håret, har gått från svarthårig->blond ett par gånger. Det sista jag skulle göra är att gå till frisören för att bleka det. Det är enklare att göra hemma när man själv känner sitt hår enligt mig. Att köra helblekningar blir aldrig bra…moods slingblond är sjukt bra, hade slingat det om jag var du. Det kommer se ut som skit ett tag men det blir bra resultat till slut.
~mikkan