Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1386 ggr
Flöffo
0

Problem med fett hår.

Hej!

Jag är en 12 årig tjej som har lite problem med mitt hår.Jag tvättar det varje söndag.Det är fint i 2 dagar , sen ser det ut som att någon helt Olja över.Jag försöker tvätta det varje söndag och onsdag , men det är lite svårt.Jag undrar om ni har tips till mig.Och jag undrar även om ni har tips på bra schampoon.

//Flöffo

Charlott_
0

Du har trättat bort talgen. För att få tillbaka de så får man dämpa på duschen ännu mer.

:)

Annars kan du testa Balsam metoden vilket många säger är bra. Men vet dock inte varför eftersom man får fett hår av att ha Balsam i håtbotten..

RaraVirre
2

Testa att bara ta shampo i hårbotten och Balsam i topparna och "mittendelen" av håret. Funkar for mig ^^

Caf_Roy
0

Om du tränar och blir svettig eller drar med fingrarna genom det blir det flottigt fortare.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Xmizzmansonx]
0

min pojkvän är galen i sitt hår och han drar fingrarna genom håret hela tiden:S nästan nervös grejj. kom på tanken om han ska prova på Schampo utan Sulfater i? förlåt om jag stavat Sulfater fel här nu:P

Caf_Roy
0

#4 Sulfater vet jag ingenting om. Men Schampo är jättebra för att tvätta bort fett ur håret, men man har fett på fingrarna också (det är det som blir fingeravtryck) så om man drar dom genom håret tillför man fett.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"