Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 1338 ggr
PandaFish
0

Hur tar jag bäst hand om mitt hår?

Jag har under hela högstadiet blek mitt hår flera gångert och plattat det varje dag. Vilket resulterade i att det gick av när jag började gymnasiet.

Nu börjar jag äntligen få mitt hår tillbaka och igår kunde jag äntligen klippa allt hår så att det blev helt jämnt igen. Förut har underhåret (det var det som gick av) varit kortare än resten men nu är allt lika långt, en sån lycka!

Jag har alltså hår till nyckelbenen nu och det mår bra, en sån fantatisk känsla. Det är vitblonderat men nu tänker jag spara ut min egna hårfärg så jag slipper bleka det mer för nu vill jag bara att det ska växa ut och bli långt. Blir väl någon form av ombre, det är vad jag har tänkt mig iaf.

Jag äter stora hårkuren för att det som växer ut ska bli så starkt och fint som möjligt. Har ätit det i fyra månader så inte hunnit märka så stor skillnad på häret ännu men det fungerar väldigt bra på mina naglar.

Jag tvättar håret en eller två gånger i veckan och använder aussies schampon för torrt hår och jag tycker det fungerar bra men funderar på att prova Lush produkter då jag bara har hört bra saker om deras schampon. Någon som har erfarenheter utav deras schampon? Som inpackning använder jag Jocio K-pak då min frisör tipsade om den och jag är mer än nöjd med den inpackningen.

Jag plattar aldrig håret längre. Kan hända ibland men ytterst sällan. Sen har jag haft håret uppsatt väldigt mycket också. Men det berodde nog mest på att det var så ojämnt så det syndes väldigt mycket när man hade det ustläppt. Jag är också väldigt noggrann med vad jag har i håret när det är uppsatt. Jag använder alltid släta snoddar och när jag är hemma är det alltid uppsatt med en sån där plastklämma.

Så nu till min fråga:) Finns det något jag kan göra annorlunda eller tycker ni att jag sköter om mitt hår på ett bra sätt? Jag tycker att håret känns bra men det är oftas ganska så torrt tyvärr någon som har någon mirakelkur för torrt hår:)?

Tack på förhand!

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

beliivelove
0

En mirakelkur för håret är att inte duscha håret för många gånger, det räcker med att tvätta håret 2-3 gånger i veckan :) så får du se hur kroppen själv hjälper ditt hår!!

TatsuOni
0

Nu står det ju att hon tvättar det en eller två gånger i veckan:P

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

jeessiikaa
0

Du kanske kan prova att använda någon Olja i håret innan du tvättar det, t.ex. kokosolja eller olivolja. Någon leave-in produkt, typ en spray eller Olja som hjälper att förebygga kluvna toppar. Angående Lush så tipsar jag att gå in till en affär och fråga om prover på Schampo och Balsam, de är alltid jättesnälla med prover! :)