Ska tona underhåret
Jag ska tona mitt underhår och färga mitt överhår, men ska inte göra de hos en frisör så kan någon ge mig några bra tip elr något?
Är det något man ska tänka på och sånt?
Mitt överhår ska jag färga blåsvart, jätte mörkblått så de ser svart ut.
Mitt underhår ska jag tona blått.
Tror jag måste bleka håret innan jag tonar mitt underhår, vilket är bästa sättet att bleka håret på isåfall?
Tack i förhand =)
Avfärgning sliter inte lika mycket! :)
Avfärgning sliter enormt!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Nej de gör de ju inte. Det är ju Schampoo och vatten i avfärgning..
Nej det är det inte. Om du köper en riktig avfärgning i affären så inehåller den blekning.
Avfärgnng består av blekning.Men de e mer skonsammare för håret, de sliter inte lika HÅRT efter som det är schampoo i :)
Ju starkare en blekning är, dessto mer sliter det på håret oavsett inehåll och avfärgning inehåller stark blekning. Har själv avfärgat mitt hår några gånger och det slet rejält.
Fördelen med avfärgning är däremot att man slipper bleka flera gånger och då sliter det mindre i längden.
Om man vill slita så lite som möjligt på håret så ska man gå till en frisör och avfärga det, men eftersom att du inte vill det så är avfärgning bra även om det sliter. Du kan välja en lite mildare variant som inte bleker lika mycket och var noga med att inte ha i det för länge.
men jag ska köpa toningen på shock och då får man med blekmedel tror jag, men deras blekmedel verkar väldigt bra för det är inte så mycket peroxid i dom.
Och avfärgning är väl bara om man har färgat håret? Just nu har jag bara min naturliga färg i håret.
Avfärgning fungerar att bleka håret med. Har själv gjort det och en kompis med mörkbrunt hår har blekt ner det till ljusblondt med avfärgning.
ok så om man inte får med blekmedel i toningen så borde jag köpa avfärgning istället? var kan man köpa det då och var är det bäst? och blligast :P
Det finns att köpa på Åhléns eller på HM. Har själv bara använt den från Åhléns, men en komppis säger att den från HM är lika bra. Den på HM är dessutom billigare. Den på Åhléns är av märket Loréal och finns i två olika styrkor och den på HM är deras eget märke.
Håll er till ämnet! TS bad om tips på att tona underhåret - inte om en diskussion angående om någon är frisör eller ej.
Försök hålla en trevlig ton oavsett åsikt så kanske du får ett svar av folk.
För övrigt så handlar inte tråden om vem som har rätt eller fel utan om att julia96girl vill ha hjälp med sitt hår.
#15 Precis och jag gav henne ett bra tips som är mycket skonsammare för håret. Avfärgning :)
Ton? Detta är ju text ;)
Ska fråga frisören idag och då ska vi få se vem av er som har rätt! :)
Det beror ju på vad för väteperodid du har i avfärgningen. Har du hör så sliter det. Men avfärgnign är mer utsprätt än blekning, därför är avfärgnign mer skonsammare :)
#18 Fast läser man mellan raderna eller nåt så säger ju TatsuOni att avfärgning faktiskt är bättre än blekning då det inte behövdes användas lika mycket. :)
Själv kan jag ingenting!
#19 Men herregud, är det inte de jag försökt säga hela tiden?
Avfärgning är bara dåligt för håret om du har 9% eller 12% väteperoxid i..
#20 Öh, alltså jag menar att det verkar som om att det blev dålig stämning, eftersom ni verkade missförstå varann.. :S
Men gud va sån då när folk försöker vara trevliga.
Nu kan jag inte tala för de avfärgningar som frisörer använder. Vet dock att de är skonsammare än de som köpes i affär. Många avfärgningar som köpes i affär inehåller en väldigt stark blanding. I mitt hår slet det betydligt mer än när min frisör använde blekning.
#22 Står det inte på förpackningen vad det är för %? :O
När jag först avfärgade så kollade jag inte så noga. Det var först efter jag började kolla inehåll och det var rejält starka grejer i inehållsförteckningen. Därefter valde jag att börja färga hos frisör och som sagt så mådde mitt hår mycket bättre av det.
Så som sagt. Det bästa är att avfärga hos frisör. Ska man göra det hemma så ska man kolla vad man köper och inte avfärga för många gånger eller om man har känsligt/slitet hår. (Enligt min erfarenhet)
ok tack, får leta och se vad jag hittar =) Kan fråga en frisör vad det kostar också att iallafall avfärga elr bleka där. men ska inte göra de föränns i oktober så har tid på mig att bestämma mig =)
Charlott_ jag ger dig härmed en officiel varning, respektera andra medlemmar och deras åsikter annars blir du avstängd från forumet. Om den här tråden fortsätter i denna anda så låser jag den. Hjälp TS istället för att hijacka tråden med diskussioner om vem som är mest frisör här inne.
Jag stänger den här tråden nu.