Hjälp mot risigt hår
Har någon något tips mot risigt hår. Jag tycker mig verkligen ha testat allt. Olika hårinpackningar Balsam, både sådant som ska sköljas ur och sådant som man ska låta vara kvar i håret.
Jag fönar aldrig håret efter tvätt för att undvika slitage, men inget verkar hjälpa. Jag har gått hos olika frisörer och frågat om råd men jag verkar bara ha denna typ av hår och det finns inget att göra.
När jag precis varit hos frisören kan det se någorlunda ut (som på bilden) men inte alls sådär blankt och fint som jag önskar, och en halvtimme senare är det risigt värre igen. Precis som alltid.
Det enda som faktiskt hjälper är de gånger jag klippt en riktigt kort frisyr, men jag vill inte ha kort frisyr. Jag har verkligen inte råd att springa hos en frisör var och varannan månad, utan jag vill ha håret jämnlångt så att en kompis eller mamma kan klippa mig 1-2 cm i månaden. Så fort det blir lite längd på håret så blir det risigt och jättefrissigt igen. (Jag har testat otaliga produkter mot frissigt hår utan resultat
Alla tips mottages tacksamt
Om du inte har testat Balsammetoden så gör det!! den är super på vissas hår. Värt ett försök! =)
Om du inte är så sugen på det så går det att efterskölja med ÄCV efter duschen för att hårstrået ska slutas.
Kan även tipsa om hårinpackningen "naked hair treatment" för skadat hår som finns på apoteket, värt den hundringen den kostar och lukten;) den har gjort under med mitt sönderblekta hår!
~mikkan
Hmm.. då måste jag få fråga.. vad är ÄCV? Aldrig hört talas om..
Balsammetoden har jag förstått är att inte tvätta håret med Schampo utan bara använda Balsam. Kan jag ta vilket billigt Balsam som helst eller ska det vara ett visst märke?
Och ska jag göra någon sista behandling av håret med något speciellt Schampo för att få rent innan jag börjar med Balsammetoden?
Ni får ursäkta mina dumma frågor men jag är inte så insatt
ÄCV är äppelcidervinäger :)
#2 Alla frågor du har om Balsammetoden finns det svar på lockig.se
ett speciellt forum för just det =) finns mycket intressant läsning där..
~mikkan
#3 Aha ja det ska jag testa
#4 Okej då ska jag läsa på om Balsammetoden och prova det. Det kan nog passa mig som har mycket självfall i håret
Tack för era svar :)
Jag har hört att American oil är bra mot risigt hår. Går frisör linjen så jag använder inte produkter ifån mataffärer m.m. men när jag såg reklam på Doves nya schampoo med Olja i så testade jag de. Och mitt risiga hår är borta, och jag har fått tillbaka mitt vågiga fina hår, ett schampoo ifrån en mataffären lixom. Testa det :)
Jag vill bara säga att Balsammetoden är det bästa som hänt mig. Trodde verkligen inte att det kunde göra sådan skillnad på kort tid. Frizzet är borta och jag har fina lockar
Olivoljaaa är bäst :P
Har du testat att tunna ut håret? Kanske inte hela håret behövs, typ i topparna o ganska så högt upp bara?
Vi har en jätte bra balsamspray i salongen, love it den är helt underbar för risigt hår!! Kan kolla upp vad den heter om du är intresserad 
Annars har jag bara hört massa bra om Balsammetoden. Värt ett försök!
Är inte proffs nu precis, men går frisörlinjen så håller på att lära mig hehe.
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
#7 kul att det fungerar!! hoppas det håller i sig =D
~mikkan