får inte ur shampoot
vet inte vad jag gör för fel men jag får aldrig ur shampoot från hårbotten, det blir jätte kletigt och man känner att det är shampoo kvar.
jag brukar bara ha det i hårbotten och har provat med att spä ut med med vatten,
och använder ca en 5kr klick varje gång, och senast dushade jag två badkar med vatten men fortfarande var det massa kvar..
blir tokig, har ni några tips??
Det är bara att skölja som gäller. Men ett tips är att avsluta med en sköljning bestående av äppelcidervinäger och vatten, det brukar effektivit få ut alla eventuella produktrester som man haft i håret under tvätten.

Låter konstigt att det är så envist. Vad har du för Schampo?
Jag skulle ta lite diskmedel, räcker med en droppe, det får bort allt fett i hårbotten och hjälper till att få bort schampot för håren blir lite glattare av det. Låt sen håret vila ett par dagar om du har känslig hårbotten för diskmedel kan torka ut lite.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Vad har du för hårtyp?
~mikkan
#1 ska jag prova, hur mycket vinäger ska man ha? (vill helst inte lukta haha)
#2 jaghar provat många, just nu använder jag ett från matrix, och även när jag var hoss frisören kom jag hem med shampo kvar i nacken… jag hr ganska irriterad hårbotten då shampooresterna irriterar
#3 jag har gjockt som tusan och ganska grovt-
#4 Om du går in på www.lockig.se och trycker på fliken"Hårtyper" så kan du läsa om vad det finns för olika hårtyper och vad de heter. Jag skulle gissa att det var det som #3 menade.