Hårfärg går ur?
Har haft ett problem i över ett år nu. Knappt ingen hårfärg fastnar i mitt hår. Efter några tvättar går alltid hårfärgen ur - även permanent hårfårg!
Ju mörkare färg jag tagit ju längre har färgen stannat kvar, så den som haft bäst resultat än så länge var en mörkröd jag prövade. Dessvärre innan första (andra) tvätten var min lugg länge svart.
Jag tvättar inte mitt hår mer än 2 gånger i veckan, och min naturliga hårfärg från början är orange.
Vad är det som gör att det åker ut? Finns det någon som de troligen skulle inte åka ur från?
Blir trött på att betala för färg som inte stannar kvar ändå.
* har prövat blont med, och det har alltid suttit kvar! ska jag bleka håret före kanske?
(Hårfärgen på bilden som stog tydligt på förpackningen skulle vara permanent gick ut efter 3 tvättar, bilden är tagen precis efter färgningen)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Vad använder du för Schampo och hårprodukter? Många schampon som T ex head & shoulders drar ur färgen. Även saker som hårspray gör det. Själv har jag använt mig av dessa saker för att få ur färgen ur håret tidigare och det fungerar skrämmande bra.
Hårfärgen går ur ännu snabbare om du bleker håret innan.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag använder Schampo och Balsam som jag köper hos min frisör , det är Matrix Total Results Sleek .
Jag har ganska tunt hår, och har naturligt lockigt hår med mycket volym.
Använder inte hårfön. Och inte plattång mer än 1 gång cirka var 3:dje dag. Använder återfuktningsmedel som jag oxå köpt hos friösren, p.g.a att jag har så tort hår. Men har det någon betydelse?
Använder annars inte hårspray/volympuder osv.
Tänkte eftersom att de använder de schampot på mig när jag är där (de tycker de var bäst) så borde ju inte de dra ut färg..
men får höra med dom!
Det finns ju även så kallade "färgbomber" som fyller på med lite färg, som en inpackning när du tvättar håret. Jag använde en av märket revlon när jag hade rött hår och det gjorde stor skillnad för hur länge färgen satt. Skillde några veckor mot när jag inte använde den.
Vad bra! vet du vart det finns att köpa?
Det finns att köpa hos frisörer.
Är det detta shampoo som du använder?
http://www.hudoteket.se/bilder/artiklar/35370101.jpg
"För vem? För frissigt, skadat och slitet hår."
Det verkar inte vara färgbevarande och då drar det ur färgen ur håret mer eller mindre. Om du gillar Matrix så har dom ju även för färgat hår här.
Jag var hos Lyko idag och dom sa att det var ett väldigt bra kit för färgat hår.
Här har du färgbomberna som TatsuOni pratar om:
Revlon Nutri Color Creme
Själv använder jag deras röda och lila då jag har rött hår med lila toppar i. Fungerar superbra för mig!
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Är det inte vanligt hos naturligt rödhåriga att färgen fäster dåligt? Har en kompis som är är just naturligt rödhårig och hennes hår fäster färgen dåligt på och jag minns att jag läst något om detta tidigare, kanske var här inne tom.
#8 , ja det är det jag använder men då måste jag genast pröva det andra! låter ju mycket bättre, och matrix har varit väldigt bra just för mitt hår :)
Tack så mycket!
#9, jo har hört det med.. var därför jag undrade om de kanske berodde på just det bland annat.
#10 Jag hade provat att bleka först, det öppnar ju upp hårstråna och gör dem lite känsligare. Då suger de nog åt sig mer av färgen. Sen en färgbomb på det.
Då bör det hålla ganska okej tycker jag :)
Gör så!
Var inte heller rädd för att prova olika märken. Jag upplever att L'oreals Färger sitter rätt dåligt i mitt hår, jag föredrar Schwarzkopf då det sitter mycket bättre i mitt hår än L'oreal.
Vilken färg är det du vill ha?
Som #11 säger så testa med att bleka håret innan. Blek, färga och sen lägger du i färgbomb.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
När jag har färgat på blekt hår så har hårfärgen gått ur nästan direkt jämfört med oblekt.
Min naturliga hårfärg är rödblond och vissa Färger färster dåligt i mitt hår. Men Willys hårfärg med röd förpackning som kostar 30 kr sitter jättebra. Dock har jag bara provat svart hårfärg av det märket. Men jag har hört att den röda är jättebra också. Kanske värt att prova? De är ju riktigt billiga.
#15 Moods du menar eller har Willy ett eget? :)
Jag använder Moods, funkar bra för mig i alla fall. Fast jag har bara testat den askblonda, men den gav ett väldigt naturligt resultat.
Moods har alltid suttit bra på mig, färgade från blont till brunt för några år sen, dock la ja i en röd färg innan ja färgade brunt. Nu har jag svart,använder fortfarande mood och den sitter som sten!
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se