Tips på hårkur
Jag har i ett par år färgat mitt hår mörkbrunt (dock enbart utväxt vid de flesta tillfällen), och det har aldrig varit några problem. Jag har väldigt tunt, men fint och glansigt hår, som inte har något direkt självfall. Brukar även underhålla topparna regelbundet, använder sällan plattång etc. Har vanligtvis fått höra av min frisör hur välskött och fint hår jag har.
I början av juni vände jag mig till min frisör för att göra en förändring med håret. Jag blekte slingor med hätta, klippte topparna osv och blev riktigt nöjd med resultatet. Det är jag fortfarande - men jag har fått en så rysligt dålig kvalité på håret! Förvisso är det fortfarande glansigt, men topparna klyver sig, håret tovar och trasslar (vilket det aldrig gjorde förut), och har på vissa ställen gått av. På några ställen är längderna tre-fyra centimeter kortare än övriga delar av håret, t.o.m. Det är inte störande - men oroar mig.
Jag har inte ändrat på vare sig Schampo, Balsam eller övriga produkter. Inte varit mer ovarsam med håret heller, och det finns inget jag ser som skulle ge denna effekt. Antar att det har med blekningen att göra… Så, därav vänder jag mig till er. Har någon tips på en effektiv hårkur/inpackning/övriga tips? Har försökt med lite enklare varianter av inpackningar etc, på grund av ekonomiska skäl, men nu känner jag lite att det får kosta vad det kosta vill.
Mitt hår älskar ägg och kokosolja. Jag har fint och tunt hår som lätt går av och lätt blir väldigt torrt, denna inpackning fungerar fantastiskt för mig :D
Låter ju onekligen likt mitt. Blandar du det, eller hur gör du? Var köper du kokosolja? :)
Jag värmer upp kokosoljan lite i en stekpanna (så det blir flytande och lite varmt, inte hett. Om det blir för varmt så ställer jag stekpannan i frysen i några sekunder ;)), sen blandar jag allting i en skål! :)
Jag köpte min kokosolja i en hälsokostbutik, jag vet att det finns på Life och Hälsokraft, du kan ju kolla på deras hemsidor! Se till att det är kokosolja och inte kokosfett bara :)
Det finns också massor av videos på youtube om det här, sök bara "egg and coconutoil hairmask" :)
Tack så jättemycket! Ska absolut testa det här. Tar svängen förbi Life imorgon. :)
Har själv liknande hår efter att jag blekte det förut. Inpackning av olivolja eller honung gör underverk med mitt hår.
Om du har råd så är det bättre att satsa på ett bra Schampo från en frisör hellre än från ett snabbköp. Du kan ju alltid gå in och fråga vad de rekomenderar för ditt hår. Min frisör rekomenderade Lóreals split end rapair Schampo och inpackning till mig och sedan jag började använda det så kan jag för första gången någonsin borsta håret utan problem och det har slutat tova ihop sig i klumpar.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Tack för alla superbra tips! Ska gå igenom dem och testa mig fram lite. :) Tack igen!!