XL produkter, frågor^^
Hejsan! Jag är lite nyfiken av mig & undrar nu om märket(?) XL^^ De har några olika sorters shampoon & Balsam, då undrar jag om de är bra produkter som inte innehåller Sulfater, Silikoner, ja sånt som vi inte vill ha helt enkelt^^ Skrev i en annan tråd men måste ställa frågan även här :P Undrar om Jhon friedas go blonder shampoo innehåller ovannämnt skräp(x3), någon hade även sagt att det inte skadade håret, någon som vet om det är sant? Sist vill jag fråga om silvershampoo, hört att det skadar håret som in i bänken, finns det undantag? Mvh Frida :)
Hej, vi hade XL på skolan förut, och svaret är självklart nej. Det innehåller inga Sulfater eller silokoner. Produkter man köper hos seriösa frisörer inehåller inte sån skit (ursäkta språket) ;)
Schampoot har jag aldrig hört talas om, vart säljs det??
Silverschampoo man köper hos frisörer sliter inte mer på håret än ett vanligt schampoo.
Hoppas du fick lite svar på din fråga :)
Åh, tack så mycket! Är i Danmark nu men på stenaline sålde de just XL så om det var något bra så tänkte jag kanske köpa där^^ billigare om inte annat :) Så XL's silvershampoo vore kanske något då :3 för det lär inte slita då alltså? :) Det är köpt på kicks men vågar ju inte använda det i dagsläget, skriver från mobilen nu men kanske kan skicka en länk sedan om det hjälper :) Måste såklart fråga nu när du har erfarenhet av XL, är det något du rekommenderar? :)
Ja okej! Silverschampot fungerar bra, det är inte det bästa men som sagt, det sliter inte mer än ett vanligt schampoo!! :) Testa det :) Det är ju inte så jätte dyrt men kommer från Grazette som är ett bra företag :)
Okej, säljs det på kicks vet jag inte.. Rekomenderar aldrig schampon som inte kommer ifrån frisörsalonger, då de oftast innehåller fel sorts silicon och andra ämnen. :)
Ja, jag tycker det är en bra serie då den funkar och inte är så dyr :) Jag har själv haft det länge och trivs!! Men det beror lite på vad man har för slags hår. Vissa tycker inte det är så bra medan andra inte har haft bättre, så det där är en smak sak!! Men testa, det skadar ju aldrig :D
Det gäller alla produkter, det som funkar superbra på ett hår, kanske inte ens visar någon skillnad på ett annat :)
Då testar jag^^
Men om det är dåligt så skyller jag på dig ;P Hehe
Det tycker jag :)
Nej snälla, gör inte det! Som sagt, det som är bra för en är sämre för en annan….
Jag bara skojade eftersom du just var så tydlig på den punkten och det har jag förståelse för^^
Haha jo precis ;)
Börjar väll få sån jobbig humor som min far(ofta folk som inte förstår)… Han backade in i en bil idag här i Danmark, när danskens fru skulle ta kort på skadan frågade han om han skulle backa igen(för att visa exakt), självfallet skämtade han men de stod tysta så antingen förstod de inte eller så var de väll bittra.. Fast de skrattade iofs åt mitt skämt om att nu kan jag ju inte göra bort mig allt för illa i min övningskörning, haha^^ nej men det var inte så kul :/
Vi har lika pappor du och jag då ;)
XL shampoo innehåller Sulfater. Vissa av dessa innehåller även benzoic acid som det har forskats på och man tror är cancerframkallande.
John frieda produkten hittar jag ingen innehållsförteckning på så det kan jag inte svara på.
Men som sagt, vill du hålla dig borta från Sulfater så håll dig borta från XL. Bara för att det är ett salongsshampo så betyder det inte att det är bra i alla avseenden.
På mina flaskor står det inget om detta, plus att jag har jobbat om just det märket i skolan OCH varit på studiebesök hos Grazette of sweden som tillverkar bland annat XL. Vart ifrån har du fått denna information??
Kollade nu på deras hemsida och hittade som du säger benzoic acid och sodium laureth sulfate i deras nya ändrade produkter…. De har ändrat om vissa ingredienser ju :O
Jag vet att XL har värmeskydd i alla sina produkter.
Och vad menar du med att silverschampo sliter? Silvershampo ska man inte använda varje gång du duschar, det torkar ut håret.. :)
#13 Man kan använda endast silvershampo om man vill det :) Torkar inte ut mer än ett vanligt shampo (vi säger att man använder bra frisörprodukter) :)
Det enda som kan hända är ju att håret blir väldigt grått/blått eller lila :)
#14 En fråga. Går du frisör eller något? eller vem har sagt till dig att det INTE torkar ut håret?
#15 Svar jag jag går frisör.. Självklart torkar det ut, men inte mer än ett vanligt Schampo.
#16 En kompis till mig fick väldigt tort hår. så man bör bara använda silverschampo någong gång ibland.
#17 Går du frisör? Isåfall bör du veta att alla hår är olika och olika produkter sliter/torkar ut olika på olika hår :)
Vad för utbildning?
Frisörutbildning
Jo, men gymnasial, högskola, privat gymnasieskole??
Nu får det vara nog! Vill ni tjafsa, ta det per PM, det blir ett jävligt tråkigt forum om alla ska hålla på såhär om dessa smågrejer. Jag stänger den här tråden nu.