Mjäll och flottit hår?
Jag blir inte klok på mitt hår.. Det ser hela tiden ut att vara smutsigt och flottigt fast det är ny tvättat. Och mjällen vägrar försvinna. Jag har använt head and shoulders mjällschampoo men får ingen effekt. Har ni nå bra tips?
Har du försökt att tvätta håret mindre? Då brukar det stabiliseras och inte flotta till sig lika snabbt.
Ett annat tips är att schamponera håret två gånger istället för en när du ska tvätta det, om du inte redan gör det.
Angående Mjäll så vet jag inte riktigt faktiskt. Har du provat att massera med olivolja?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Hmm nja nej jag har inte tvättat med schampoo två gånger, olivolja har jag inte prova heller.
Mot Mjäll fungerar Ketokonazol ratiopharm kanon för mig! (finns på Apoteket)
Olivolja fungerade inte för mig, då blev det bara ännu mjälligare.
Jag håller på att försöka få mitt hår att bli mindre fett. Så tvättar det så sällan det går, och det har faktiskt redan börjat bli bättre. Tvättar det var 3-4 dag för tillfället, innan fick jag tvätta varannan (och då var det fett redan andra dagen)
Tvättar med Balsammetoden 2 gånger i rad, sen Garant såklart Schampo (finns på Willys) var 3:dje gång.
#3 Olivolja funkade för mig, men det är nog individuellt.
Jag brukade förr tvätta håret varje dag, sedan tvättade jag det 1 gång i veckan och efter 2-3 veckor blev håret knappt fett alls under veckorna. Så det är värt att stoppa hårtvättningar!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?