slitna toppar "klättrar" uppåt ?
det va en tjej som sa till mig förut att slitna topar "klättrar uppåt..
någon som vet om är så ?
Ja, det stämmer. När håret har kluvit sig är det som en repstump, det kommer fortsätta nystas upp tills det har blivit bortklippt.
okejokej!
tack för svar :)
Mitt hår var välldigt slitet i topparna, och det hade "klättrat" en bit upp.
Igår så klippte jag och mamma av topparna och nu känns det mycket bättre.
Du kan ta någon Olja eller så för att stärka håret. Jag använder ett Balsam som stärker håret och ett Schampo som hjälper mot dagligt "slit" mot håret.
Jag märker värkligen en skillnad.
jag använder en Olja som jag köppta från frisören. är det sådant du menar ?
Jag börgade använda den för att det ser mindre slitet ut i topparna om jag tar i det .
Jag har också klipt mig nu. har typ lite längre en page, men det är fortfarande lite slitet kvar där fram i topparna
:)
Ja, det kan det vara. Men om det funkar mot slitet hår så är det ju jätte bra.
Hmmm, du kanske ska fråga mer specifikt om hur du kan göra för att minska det slitna.
#5 Jag vet inte om det funkar mot, men det ser bättre ut i topparna när jag tar i den i håret.
Vet en produkt som finns på salongen är sp perfect ends :) något jag tänkte köpa nästa gång lönen kommer för det ska förslutna de kluvna topparna och lägger ett skyddande hölje över så det inte klyvs ännu mer :)
"Kräm som sluter Kluvna hårtoppar, ger lyster och glans. Innehåller hydrolyserat keratin som reparerar, vårdar och skyddar hårstrået."
Är ju såklart bättre att bara klippa bort dem men om man är som mig som maniskt försöker få längre hår kan ju detta vara ett alternativ :)
Ja jag har redan klippt jätte mycket, så nu måste det få växa ut, vill absolut inte ha korate en det jag har nu! :)
Tack för tipset!!
den produkten ska jag kolla upp!