Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 3359 ggr
lillamarsvinet
0

Hur håller sig lockar bra?

När jag lockar mitt hår (björn axen tools) så håller sig lockarna typ i 10 minuter fast att jag har hårsprayat o så…Men finns det nåt bra så att dom håller sig längre?:)

♥kram Linnea♥

lillamarsvinet
0

:)

♥kram Linnea♥

Fjortis
0

Hej, tyvär så vet inte jag vad det heter. Men min mamma använder ett specielt Schampo när hon lockar håret så håller sig lockarna i några dagar/dag. Du kanske kan slå upp det på google så får vi hoppas att nån vet vad det heter ;)

// Kram!

lillamarsvinet
0

aha tack!:)

♥kram Linnea♥

Alex
0

Har man tid på sig kan det vara värt att locka med hårspolar istället för Locktång, det håller betydligt bättre! Sen finns det väl en del stabiliserande produkter också att ha i innan man fixar frisyren för att det ska hålla bättre.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lillamarsvinet
0

jag hade hårspolar,dom var helkonstiga:) men bytte dom mot en bra locktång:)

♥kram Linnea♥

Cordata
0

#5 Testa att använda strumpor som spolar. Det fungerar jättebra!

http://www.youtube.com/watch?v=CzJKdHglFck

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

IzaEleonora
0

Säger som några andra, testa spolar i håret :)

För om man gör det i fuktigt hår så kommer håret forma sig efter spolarna och hålla sig så mycket längre efter det torkat!

Man kan även locka håret och sedan lägga själva locken runt kardborrespolar så det fixeras så medans håret svalnar ^^

lillamarsvinet
0

oo jag prövade med strumpor natten tills idag:D det funakde rätt bra faktiskt! så nu är jag lite födelsedags fin^^ (fyller år idag):)

♥kram Linnea♥

Cordata
0

#8 Vad roligt :) Det är typ den enda metoden för att få stora lockar i mitt hår ^^

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Miiam
0

Efter jag har duschat så väntar jag lite och sen så gör jag inbakade snurror på sidorna och det andra håret delar jag upp i 2 och snurrar.

Alltså det är 4 "sektioner" och dom två främre är inbakade. Kom på det själv och funkar jätte bra. Har lockar som ser naturliga hela dagen och lite nästa dag ;)