Luktar illa
Jag har ett rätt så pinsamt problem med mitt hår.
Jag duschar ungefär varannan/var tredje dag beroende på vad jag gjort under dagen (är ibland i stallet, och då vill man ju gärna duscha efter ;P)
Men vad jag än gör när jag tvättar det, blir det fett redan nästa morgon om jag duschar på kvällen tex Eller två dagar efter, och inte nog med det, det luktar ALLTID illa om mitt hår.
Jag är jättenoga med hygienen och om det inte var så att jag blev så torr i ansiktet av att duscha varje dag skulle jag gladeligen duscha varje morgon så problemet kanske försvann…
Har testat massor olika sorters Schampo och Balsam.
Men nu luktar det då alltid illa. Jag tycker att det är jobbigt och jättepinsamt. Vad gör man åt detta?
Testa att avsluta din hårtvätt med att skölja håret med en blandning av vatten och äppelcidervinäger. Jag brukar ta ca en del äppelcidervnäger och nio delar vatten. Detta neutraliserar ph-balansen i hårbotten och brukar underlätta problem med hårbotten som du har.
Om detta inte funkar så kan du en gång om dagen spraya håret/hårbotten med en blandning av destillerat vatten och någon eterisk Olja som du tycker luktar fräsht. Det ät även väldigt bra för håret i sig eftersom det då återfuktas mellan tvättarna.
Om inget av detta fungerar för dig så tycker jag att du skriver här i tråden igen så ska vi försöka hjälpa dig.