Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 2152 ggr
Xia
0

Reagerar dåligt på schampoo

Mitt hår reagerar dåligt på schampoo, eller hårbotten rättare sagt! Jag har tvättat med schampoo ända sen jag va liten, och nu det senaste året så har det börjat klia förfärligt av schampoot, sen bytte jag över till Balsammetoden och det var jättesklnt tt slippa allt kli, fick dock inte fortsätta med den för mamma (hon förstod inte att håret kunde bli rent 7:-/) så jag bytte över till "vanlig" tvätt igen, med ett annat schampoo. Resultatet var att det blrjade klia igen :( Jag vill helst inte få in Silikoner o annat "skit" i håret, så jag kör på ett silikonfritt schampoo. Finns det något tips på schampoo (och balsam) som jag skulle kunna använda utan att det kliar? (helst utan silikon och allt det där :)) Kanske ska tilläggas att jag har asiatiskt hår :)

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Chamy
0

Du måste prata med din mamma om att det inte funkar att tvätta med Schampo för dig. Det låter som att du får en reaktion, det kan även vara allergi, när du använder Schampo. Om hon inte tror att det inte blir rent så får hon ta och hjälpa dig att hitta ett alternativ som fungerar för dig. Hon kommer säkert förstå att du behöver något annat än schampo(eller bara ett mildare eller naturligt schampo) om du bara pratar med henne, det skulle vara otroligt oansvarigt av henne annars.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Xia
0

Ok tack

Kram Xia
bloggen

h

Cazzos
0

Har du testat barnschampon? De är tydligen mildare mot hårbotten.
Jag använder barnschampot Estelle&Thild ibland, och den är skonsam mot min hårbotten.
Tvättar också med Balsammetoden.

Du kanske borde prata med din mamma och berätta om dina besvär med Schampo. Det är trots allt din hårbotten, och om det är du som betalar för Balsam till dig själv så ser jag inget problem med att låta dig fortsätta.

Xia
0

Barnschampoo harjag inte testat ! Finns det silikonfria såna!?

Kram Xia
bloggen

h

Cazzos
0

Estelle&Thild är SLS-, silikon och -parabenfritt Glad Ekologiska ingredienser också Skrattande

Finns att köpa på Apoteket för 125:- Glad

vinteralvan
0

Nu vet inte jag hur gammal du är men din mamma kan väl knappast tvinga dig att använda Schampo? Fortsätt med Balsammetoden om det funkar bäst för dig.

Xia
0

Fast hon märker ju om schampoot aldrig tar slut :s

Kram Xia
bloggen

h