Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2668 ggr
Cazzos
2012-01-27 11:39
0

Äppelcidervinäger

Idag har jag inhandlat äppelcidervinäger! Men jag undrar hur mycket jag ska späda ut det?

Jag har långt men tunt hår. Här står det 1 msk äppelcidervinäger med 1-2 dl ljummet vatten, men hur gör man?

Beror det på hur tjockt/långt hår man har? Ska man bara låta det rinna genom håret eller ska man gnugga något?

Jetta
2012-01-27 11:54
0

Om du ska använda det som eftersköljning så är de där proportionerna bra. Jag använder dock kallt vatten eftersom det ska hjälpa ytterligare att göra håret mjukt och glansigt.

Häll det bara i en flaska eller någon behållare och skaka. Jag brukar bara hälla det i håret efter att jag har tvättat det och inte göra något mer men vissa sköljer ur det efteråt.

Cazzos
2012-01-27 11:58
0

#1 Jag kör med Balsammetoden, och undrar också om jag ska hälla det i håret innan eller efter jag balsamerat?

Har läst att kallt vatten också stänger fjällen så att håret blir glansigare osv, så skölja med kallvatten gör jag också Glad

Ska jag gnugga i håret eller bara låta det rinna igenom?

Chamy
2012-01-27 12:15
0

#2 Det är som sagt bara en sköljning, så du ska inte gnugga eller någonting, bara låta det rinna igenom.

Angående när du ska använda det så är det när du är klar i duschen, när du har använt alla produkter som du vill använda. Det är som en sista sköljning som det gör verkan, eftersom det då får komma åt hårbotten och verka där, samtidigt som det väldigt noggrannt sköljer ur alla resterande produkter ur håret och gör det superrent, samtidigt som det förhindrar att du får uppbyggnad av produkter.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Cazzos
2012-01-27 12:44
0

#3 Jaha, okej Skrattande Vad menar du med uppbyggnad av produkter? Glad

Chamy
2012-01-29 02:46
0

#4 Om du inte tvättar håret med Schampo så riskerar man alltid att ämnen i de produkter du använder byggs upp i ditt hår. Det är det jag menar med uppbyggnad av produkter. En äcv-sköljning förhindrar att den/de produkt/er du tvättat och/eller balsamerat med inte fastnar i ditt hår i samma utsträckning. Detta funkar inte om du låtit håret torka mellan.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[Rhodugune]
2012-01-30 14:04
0

Jag vill dela med mig hur jag gör, efter jag tvättat mitt hår, kör ockås på balsam-metoden, fyller jag handfatet med kallt vatten och blandar i äppelcidervinäger i där.
Tar ungefär en dl ÄCV och fyller handfatet till en 4:e/3:e - del med vatten, ett par liter vatten blir det nog, har rätt långt hår så jag vill skölja det ordentligt.

Det är lätt att doppa håret och så har jag en liten burk eller litet glas som jag använder för att hälla det över huvudet
Det här är det lättaste sättet jag provat att fixa sista sköjningen, har jag kommit farm till.

Min lättirriterade hårbotten har blivit mycket bättre sen jag började med äppercidervinägern, förutom att mitt hår aldrig känns så lent eller varit så lätt att reda u!. :D

Jag blev alldeles knas första gången jag provade, trodde inte att det skulle bli så bra!