hjälp?
Har nu en längre tid tvättat håret med enbart rasullera. Tvättade håret 2ggr/vecka utan problem med fett hår.
Men eftersom jag har extremt torr hårbotten och tror att rasulleran kanske inte är den bästa produkten då. Men annars skit nöjd med leran!
Har nu börjat tvätta med aloe vera Schampo och Balsam vilket resulterar i att håret redan efter två dagar känns hemskt. Fast det känns bättre för hårbotten..
Finns det inget mellan ting? Var ju hur härligt som helst att slippa tvätta håret så ofta..
Ni får gärna hjälpa mig om ni kan. Både med ett Schampo som är bra för hårbotten och även som drygar ut mellan tvättarna. Behöver inte vara shampo, kan även vara lera eller dylikt.
Rekomenderar att gnugga in olivolja i hårbotten (gärna längderna med) och låta det verka någon timme. Det återfuktar bra och försvinner med leran sen :)

Har du testat balsamtvätt? Eller ägg?
Balsamtvätt är väldigt skonsamt för hårbotten och Äggtvätt är snäppet mer uttorkande.
Testa att köpa ren aloe vera gel, och smörj in i hårbotten efter att du har tvättat håret. Det gör jag, och det botar min torra hårbotten på ett kick. Då spelar det ingen roll vad jag använder för produkter i övrigt. Aloe vera gel är fuktbindande, så en riktig hälsokur för hårbotten.