Torrshampoo?
Okej! Jag kommer antagligen låta som en idiot nu. Men vad är torrshampoo? Hur använder man det? Vad är funktionen? Varför det istället för vanligt?
Tack sam för svar!
Det undrar jag med!
Mvh. Mandi__
fd. CHoPSTiX
Jag har använt torrshampoo några gånger och det ska vara bra för det ska suga upp fettet man har i hårbotten så håret blir fräscht igen.
Angelica
Okey :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker torrschampo är bra när man är för lat för att duscha. ;) haha nej det lät ofräscht men jag har använt det någon gång om man ska iväg och upptäcker, shit jag har blivit lite fet i liggen *poff* borta. :D
Mvh Ellenfyrkant
jaha, ok ;)
Mvh. Mandi__
fd. CHoPSTiX
Jag som färgar med extremfärg (Directions) älskar torrschampoo!
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Bra för håret kanske det inte är, men effektivt, ja.
Torrschampo är inget Schampo utan "pulver" i en sprayflaska som man sprayar i hårbotten och gnuggar in (det kan bli ganska vitt/grått så man får gnugga/kamma in det ordentligt).
Har själv inte stött på ett Schampo som är lika effektivt som torrschampo (sprayen då).
Nöjer mig med det fettiga hår jag har nu hähä.
En sak undrar jag. Äer det värkligen så bra för hårbotten? jag tänkte eftersom att man inte sköljer ur det.

#8 inga eller få kemiska sammansättningar är bra för hårbotten, så nej.
Mvh Ellenfyrkant
#9 Allt som består av mer än ett kemiskt grundämne är en kemisk sammansättning, så jo, visst finns det kemiska sammansättningar som är bra för hårbotten.
Jag antar att du menar "kemikaliskt framställt", eftersom mycket som är kemikaliskt framställt inte är ultimat att ha i hårbotten.

#10 givetvis, tack!
Mvh Ellenfyrkant
Var köper man det? Har nog aldrig sett torrschampo..

finns hos frisörer, åhlens, HM, kicks, affection m.m.
Mvh Ellenfyrkant
rekomenderar björn axens torrs
champo, det är riktigt bra! köpte på kicks

även apoliva har ett. Bäst i test enligt veckorevyn. Finns på apoteket. :)
Mvh Ellenfyrkant
Got2 har ett, har för mig solo tyckte det var bäst i test/bland de bästa :)
#14 Fast stylingpulver och torrshampoo kan väl omöjligt vara samma sak? Stylingpulver har man för att forma frisyrer.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#17 Ingen aning, men det är torrschampoo som man sen kan styla för man får supermycket volym! Men jag vet inte..

#17 det är väl så att det ger en torrshsmpo effekt men kan användas till mer
Mvh Ellenfyrkant
Ja!
Man behöver inte slänga ut en väldig massa pengar på produkter som kallas torrschampo. Det funkar lika bra att använda kroppspuder från tex Ica
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!
Jag har också sett folk på Youtube, använda Baby-Puder som ett eget torr Schampo, vilket jag tror är bättre än att köpa ett riktigt torr Schampo med massa kemikaler i.
Dom lägger lite Baby-Puder i hårbotten och gnuggar det, och sen försvinner fettet sakta bort ;)
Sånt vanligt baby-puder som man har till sina bebisar, finns att köpa nästan över allt, billigt och bra ;)
http://www.youtube.com/user/BeautyAddict101?feature=watch#p/u/131/4dlOXBTYfNo