Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5042 ggr
[fffpp]
0

ORANGE HÅR. hjälp..!

Jag är på väg att raka av mig håret. är så SJUKT trött på det på alla vis!!!

Jag får ingen volym som sitter i mer än 1 timme. Har provat volume master, vax, hårspray, permanenta, volym Schampo, sova med blött, puder osv.

Då slog det mig att ist för att sitta och topera mitt hår och kasta kammen i väggen varje dag så färgar jag det mörkblont med lite ljusa slingor!

(har jätte blont hår i grunden men just då var jag mörkbrun. Trovdes med det men hatade mitt livlösa hår och orkade inte med utväxten var 3dje vecka..)

Jag frågade alla runt mig och de sa samma sak, antingen gå till frisör eller bleka det hemma. Jag som 17 har inte 2700:- att bränna på hår för att "prova" om det blir snyggt. Dum och otålig som jag var började jag bleka. och bleka. och bleka. Nu är det orange. jag har blekt 4g och färgat 4 men det funkar inte. Det är orange/gult/rött. Kan inte ha nå kläder alls och jag ska på bröllop om 2 veckor. Känner hur magen börjar vända sig ut och in.

Är ute efter en lite mörkblond/bond färg med ljusa slingor. typ som bilden.

SNÄLLA HJÄLP !!!!!!!!!

Bild borttagen av moderator pga brott mot upphovsrättslagen. Läs viktigt angående bilder! /Chamy

[carrouknow]
0

Det enda sättet att få håret ljusare är att bleka så det är bara att fortsätta bleka tills det blir så ljus du vill ha det.

[fffpp]
0

Mitt hår är riktigt tunt men samtidigt inte nå slitet av alla färgningar.

Vill inte få det så slitet heller och jag har använt olika märken då det inte finns en ljusare färg, ("upp till 7nyanser ljusare" osv..) det händer ingenting.

Folk säger silverschampo men jag trodde det bara var för gult? mitt är mer orange…

Köpt klänning och allt så hittar jag inte en lösning måste jag antingen gå tillbaka till brunt eller köpa nya kläder..

[carrouknow]
0

Sant, silverschampo är bara för gult så det är ingen idé att använda det om ditt hår är oranget ^^

Vilka blekningar har du testat? Jag tycket att poly blonde L1++ är bäst och den slitet inte så mycket, inte på mitt hår i alla fall :)

spacesheep
0

#2 Du får alltid vara beredd på att ditt hår blir slitet av en blekning. Och det är som sagt är den enda lösningen för att få bort det orangea och göra det ljusare.

Det är alltid fantastiskt dumt att testa att bleka håret själv om man inte känner att man har full koll. I slutändan blir det inte särskilt mycket billigare.

För att rädda håret nu skulle jag färga det en nyans mörkare och bleka några slingor i det. Ska man gå från brunt till blont hår är det alltid bäst att slinga ner det lite i taget, och om du vill ha ett bra resultat inom två veckor utan att förstöra håret helt är det nog det bästa alternativet. Vill du ha ner det ljusare senare kan du bara fortsätta bleka slingor lite i taget. Själv gick jag från mörkbrunett till slingblond på ca tre månader utan att hårets kvalitet försämrades alls. Dessutom såg det mycket naturligare ut än vad en blondering gör i början.

För om du mot förmodan skulle få ner det lite ljusare nu tror jag inte att du kommer få det resultat du väntar dig heller. Det kommer vara lite gult i början, inte se ut som din naturliga färg alls. Det får man fixa efter hand. Även om du inte ser skadan just nu så är ditt hår antagligen väldigt slitet nu också, du borde låta det vila. Särskilt om det redan är omedgörligt och tunt.

[fffpp]
0

#3.

Jag har provat lite olika, mood, loreal, Garnier och jag tror det var schwarzkopf.

Men det konstiga är ju att det inte ens händer någoning. Efter det vart jätte orange så har jag färgat 2 gånger och haft två förfackningar och dränkt håret men det ändras inte, kanske LITE längst in men inge märkbart…

#4.

Absolut, att komma undan med helt och snyggt hår är ganska omöjligt!

Ja jag tänkte göra så, det som blir svårt är att färga så färgen blir lika, jag har min hårfärg i utväxten (typ vit) och all gammal färg i topparna (mörk!) så måste trixa lite och ska nog klippa av en bit.

Det svåra är att slinga mitt hår, är GRYMT håröm och min mamma och jag vägrar plocka ut mössa efter tidigare erfarenheter..

Finns de nåt annat man kan göra för att få snygga slingor? Folie går ju men blir inte riktigt lika snyggt.

Alex
0

Håret blir mättat till slut och tar inte åt sig blekningarna mer. Du måste låta det vila och ta hand om det så gott du kan innan du kan bleka mer om det inte händer något längre.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst