Vänja av håret?
Hej. Ni som vant av håret vid tvätt ofta hur lång tid tog det innan ni kunde tvätta 1 gång i veckan och håret höll sig fint fram till dess? Jag tvättar ca var 3:e dag men skulle vilja tvätta 1 gång /vecka. Använder Raul att tvätta med. Använder inga stylingprodukter.
Med sunt förnuft kommer man långt!
För mig tog det över 1 år innan håret till slut gav med sig och höll sig rent längre än 1-1½ dagar, men för de flesta går det på bara några veckor.
Hur länge har du tvättat det var 3:e dag? Räkna med åtminstone 6-8 veckor skulle jag nog säga.
Alltid tvättat dt var 3:e dag. Oj 1år! Får hoppas att dt år snabbare här.
1# hur länge kan du gå nu då mellan tvättarna?
Har du provat att öka dagarna lite nångång, att t.ex. tvätta det var 4:e dag? :)
Edit 01:32: Såg din fråga precis efter jag publicerade min fråga till dig. Nu under vintern kan jag gå en vecka mellan tvättarna utan problem :)
Haha ja just nu har jag sem så jag har gått 6 dgr utan tvätt, ser förjävligt ut rent ut sagt. Tror du det gör ngn skillnad om jag går med otvättat i 14 dgr eller i 7 dgr? Alltså kommer man till resultat fortare ju längre man väntar eller handlar det mer om att man måste komma igenom ett antal tvättar.. Förstår du vad jag menar?
Hmm, bra fråga! Jag inbillar mig själv att det faktiskt går snabbare att vänja av håret ju längre du drar ut på det, men jag vet inte hur det ligger till.
Eftersom människan inte är en maskin, så är det inte antalet tvättar som avgör. Utan snarare, som Mirka säger, om du drar ut på det längre. Eftersom din hårbotten måste vänja sig vid det, så är det bara bra om du kan sätta upp håret och låta det vara så länge du orkar. Det är dina fettproducerande körtlar i hårbotten som måste "förstå" att du inte kommer torka ut dem hela tiden, och ju mer du låter dem vara, desto snabbare går det.
Jag tvättar bara håret en gång/vecka. Det fugerar utmärkt, de sista en eller två dagarna så känns det lite fett, men det syns knappt. Och jag har emellanåt gått i två veckor utan att tvätta håret, då har jag dock sköjt igenom det ibland när jag har dushat.
Jag vet att det går, och det kommer gå om du verkligen vill, men det kräver lite tålamod. För mig var det otroligt smärtfritt, eftersom jag alltid har mitt hår uppsatt, och därför knappt märkte av det.
Tvättade håret 1 dag förra veckan utan problem. Såg inte det minsta fettigt ut. Har börjat med Balsammetoden och då ska man inte tvätta det så ofta. Tvättar det annars 2ggr/v.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/