Inpackning med olivolja
Jag provade en inpackning med olivolja (kallpressad olivolja) och lät de sitta i några timmar. Sedan sköljde jag bara ut olivoljan och det slutade med att håret såg väldigt oljigt ut när de torkat.
Vad gör jag för fel, och hur ska man göra för att håret inte ska bli oljigt efteråt?
jag tvättar ur det med Schampo en gång, resten får gå in i håret
Helena
Lägg i inpackningen först.
Låt sitta hur länge du nu vill ha i den.
sen ska du tvätta håret som vanligt.
D.v.s med Balsam och Schampoo =)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Jag testade alldeles nyss och det ser ut som om jag inte har duschat på 3 veckor :S
Det du gör fel är att du måste blanda olivoljan med vatten för att den ska tränga in i hårstrået samt massera håret ordentligt länge typ 10 min i ljummet vatten när du sköljer det så att all överflödig Olja försvinner. Fast det bästa är att ta två-tre matskedar Olja i i håret och ha mest i längderna och låta sitta över natten. Du ska egentligen inte behöva tvätta ur oljan det betyder bara att du måste låta den sitta i längre. Har trixat den del med olika metoder med oljor och sånt i skolan på frisörtekniken och det finns oändliga sätt men min favorit är att blanda oljan med vatten.
okej, där lärde jag mig massa nytt!:) Detta ska jag prova