Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2695 ggr
Hultan
0

Vad använder ni?

Ni som är noga med att inte använda Schampo och/eller Balsam med Silikoner och mineraloljor, men som ändå tycker om att styla håret lite och därför behöver lite stadga, vad använder ni för:

1. Schampo?

2. Balsam?

3. substitut för tex hårspray ( som jag använder nu)

skulle vilja sluta med Silikoner och mineraloljor.. och hårspray.. men hur ska jag få håret på plats?

Med sunt förnuft kommer man långt!

elinkristina
0

använder inte Schampo, Balsam ibland. tvättar ofta med äggulor och honung, men kör Balsam ibland :) då har jag coop xtras som tvöttschampo och faith in natures som vårdande :) det finns en lista på godkända stylingprodukter på lockig.se, alltså, dom kanske inte är så "bra" men dom går att få ur håret utan Sulfater - och DET är ju bra. sen finns det ju lite olika andra tips. man kan göra sockerspray själv, lika gele av linfrön. jag har aldrig provat dock, men på nopoo.se finns det recept och kommentarer/omdömen (du kanske måste bli medlem för att se dom, jag vet inte, gratis dock). sen har jag läst om att mörkhåriga (jag är blond så jag kan bara säga vad jag läst ;) använder kakao som torrschampo och att det lyfter upp håret liksom, ger volym. beror väl på lite hur tjockt/långt hår man har också :) men ja, inte att rekommendera om du är bond ;)

[Mirka]1
0

När jag väl använder hårspray så ser jag till att tvätta håret med mitt sista Schampo så fort som möjligt, antingen när dagen är slut eller dagen därpå. Sedan "börjar jag om" med "min" metod igen.

Vill du sluta HELT så rekommenderar jag lockig.se precis som #1 skrev. Där finns en hel lista med godkända stylingprodukter.

Lycka till!