Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 2775 ggr
[SweetRose]
0

Dunderkur mot frizz?

Ja, är det någon som har någon sådan? Helst hemmagjord.

Jag har provat ALLT, verkligen ALLT känns det som. Mitt hår är nog det torraste på denna jord, jag kan ha i 4 nävar olivolja i det utan att det ens syns, det bara sugs upp direkt! Hade idag i (mycket) olivolja i sisådär 2 h, sedan efter det 20 min ångbastu med oljan i och inte ens det tar bort det där sista lilla frizzet!

Någon som har andra tips man kanske inte tänkt på ännu?

Alex
0

Hur behandlar du håret annars, vardagligen? Tvättar du med Schampo eller kör du på Balsammetoden eller hemmagjorda produkter?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[SweetRose]
0

Jag kör med rasul, marockansk tvållera 100% naturligt. Det har hjälpt otroligt mycket men det tar inte bort allt. Jag borstar bara innan jag ska tvätta, har det ofta utsläppt och det sliter ju en del såklart, snoddar utan metallgrej som sliter… ja, mer kommer jag inte på.

Har testat Balsammetoden med men det blir ingen skilnad från annars utom att det blir fett fortare. (tvättar med rasul 1 ggr/vecka vs Balsammetoden 2-3 ggr/vecka)

Alex
0

Okej, då kan det nog bara vara så simpelt att du har väldigt frizzigt hår, så det kan vara svårt att hitta något som hjälper helt. Tyvärr. Om det inte finns någon ännu fetare, mer fuktgivande Olja?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Kom förresten på, hur blir det om du inte sköljer håret efter du haft i Olja? Om du har i lite Olja när håret är fuktigt och låter bli att skölja sen, om håret ändå suger upp allt? Vet inte hur det är med olivolja, men med kokosolja tror jag det ska fungera i alla fall, om man tar litegrann bara. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Birke
0
  • Balsammetoden.
  • Skölj håret med kallt vatten.
  • Gnugga in några droppar Olja i handflatorna och dra händerna över överhåret.
Chamy
0

Det låter som att ditt hår inte har fått tillräckligt med fukt och Olja den senaste tiden. Testa att göra några dunderkurer med ljummen Olja i håret, se hur mycket som sugs upp. Försvinner allt så behövs mer. Testa även den berömda SMT-behandlingen (känd för sina fuktgivande egenskaper), med honung, aloe vera gel och valfritt balsam/inpackning.

Jag ser att du tvättar håret med rasullera, det kan vara ganska uttorkande, i alla fall för mitt hår, så kanse även för ditt. Testa att ha i olija i din blandning innan du tvättar håret.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[SweetRose]
0

#5 Balsammetoden funkar inte alls på mig, det blir lika frizzigt och dessutom fett efter två dagar. Inte kallt vatten. Ta i bara lite Olja kan vara något dock, det ska jag testa :D

#6 Jag kör alltid dunderkurer, olja+honung en gång/vecka och aldrig någonsin Schampo. Rasulleran har tagit bort nästan allt frizz (kolla tråden Före och efterbild! här på hår i fokus) Den där SMT-behandlingen låter spännande dock!

beenrangel
0

Mitt hår är också ganska frizzigt men även flyktigt. Får som ingen ordning på det. Det skulle nog även behöva sig någon dunderkur.

Vad använder ni för honung?
Balsamet, kan det vara vilket som helst eller ska det vara ett godkänt?
Hur fördelar du det? Hur mycket använder du av varje? Hur länge ska det sitta i?