Få håret att växa snabbare?
Redde ut mina permdreads igår - var inte tillräckligt försiktig antar jag? Hur som blev jag äckligt tunnhårig ><
Slutade med att jag rakade av skiten och har nu nån modifierad variation av chealsa (stavning på detta?) vilket ser - rent ut sagt - förjävligt ut.
Mitt hår växer relativt snabbt, men finns dte något jag kan göra för att få det att växa ÄNNU snabbare?
Kram och Lycka
Sätter en tass, har en sidecut jag verkligen vill bli av med.
Vissa snackar om ricinolja, eller vad det heter. Vissa påstår att det funkar och andra säger att det är skitprat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har testat Fast- schampot och det funkade hyfsat. Håret växte lite fortare, enligt min frisör. Har beställt hem ricinolja som jag ska testa, det ska verkligen bli spännande, håret kan växa upp till 5cm i månaden med det :)
Callelin, du skulle möjligtvis inte kunna ta före och efterbilder? Så man får se om det funkar eller ej? :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Spieluhr, Ja, det kan jag ordna.
Hej på er! Jag har prövat de med ricinolja sedan slutet av augusti nu. Mitt hår som i vanliga fall växer rätt snabbt under 1 månad (ca 3-4 cm), fast dock klipper jag det rätt ofta så det är inte så långt, har rätt slitet hår. Med ricinolja har mitt hår växt ca 10 cm sedan slutet av augusti fast jag klippte mig nyss så nu har jag nästan till brösten. Men ta Olja i händerna och gnugga det i händerna (värmer oljan) sen masserar du in den i hårbotten, det kan vara jättesvårt för den är trögflytande. Ha det ca 40 minuter sen skölj ut med Schampo och tvätta som vanligt. =)
Vad kostar oljan och vart köper man den?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Oljan kostar ca 41 kr för en liten flaska, finns på apoteket. Dock bara bakom disk, så man får fråga efter den. Går även köpa större flaskor på nätet för en billig peng.
/Jessica
Hur länge räcker en flaska? Har riktigt tunnt hår så jag behöver nog inte lika mycket som en med tjockt hår.
Mvh Emma
För mig räcker en liten flaska till 2-3 omgångar. Den är ganska trögflytande :)
/Jessica
Tänkte då jag inte har så värst mycket pengar nu som arbetslös och har 10 kaniner som ska ha mat och allt som nu behövs.
Går det långsammare om man har i det i håret en gång i veckan ist för två?
Mvh Emma
Jag vet faktiskt inte. Jag hade det i 2-3 ggr i veckan. Vilket då blev 1 flaska i veckan. Så 40 kr i veckan. Men om man inte har mycket pengar blir det en lite onödig summa kanske, har också kaniner att ta hand om och inte mkt pengar. Så ricinoljan får vänta :)
/Jessica
160kr/mån är ändå ganska mycket när man redan betalar ca 5-600kr/mån för kaninerna.
Mvh Emma
Men testa att bara köra en gång i veckan, man ju inte bli sämre :)
/Jessica
Nej, precis :) mitt har redan växt ca 15cm sedan i februari. Så det växer ganska fort av sig själv också :)
Mvh Emma
Jag håller faktiskt på med ricinolja på ögonfransarna för tillfället!
Jag har bara haft det typ 3 veckor, och har haft på några ggr/vecka, och fransarna är något längre. Men jag upplever det som på att just ögonfransarna så är det (än så länge) för att de verkar sitta kvar bättre.
Jag brukar gå och dra i mina ögonfansar lite då och då för när dom ramlar av sig självt får jag dem jämnt i ögonen (har ingen maskara som de sitter fast i ;) Men på senare tiden så har det inte följt med några helt enkelt…
När man har det i håret så kan det ju kanske ha samma effekt + det faktum att man ger hårbotten en ordentlig massage. Hårbottenmassage verkar ju faktiskt fungera rätt bra för vissa i.af, så om håren sitter kvar bättre och växer pga massagen så får det ju en effekt av att växa snabbare.
Sedan om själva oljan får håret att växa snabbare eller ej är ju ett mysterium, men många talar ju om dess nytta!
Kan för örvigt tippsa om att det finns ricinolja på litersflaskor för dryga 100-lappen att köpa på internet med, sådant som man har när man gör eget smink t.ex eller för att göra hudkräm mm. Dessa går lika bra att använda till håret! Men till just ögonen har jag valt apotekets för att vara säker efter som man får det i ögonen…
Hakuna matata!
Jag vet inte så mycket olika tips förutom kanske ricinolja (som jag precis börjat med) och att varje dag massera hårbotten för att förbättra blodcirkulationen.
Efter det är ju det viktiga att inte slita på håret så att man ändå måste kapa av det. Då ska man tänka på saker som att bara shamponera hårbotten och sedan dra ut löddret i håret (mindre slitage), inget Balsam i hårbotten (kan täppa igen vad jag hört) och låta håret lufttorka. Se till att du får i dig alla näringsämnen du behöver och ingen rökning!
Så precis lika viktigt som det i sånna här fall är att få det att växa fort är det att hålla en bra kvalitet på håret. :)
tack för era svar! Ska nog testa mirakeloljan alla pratar om ^^