Svart hår!
Jag gick till frisören och visade en bild på mörkbrunt hår, verkligen mörkbrunt! Inte alls svart!!! Men nu sitter jag här några dagar senare men svart hår. Jag tycker att jag inte ser klok ut men ja..
Jag undrar om det finns något jag kan göra för att få det att bli lite ljusare, alltså brunt istället för svartbrunt. Jag har testat att göra en inpackning av Balsam och honung det ska tydligen fungera.
Men jag undrar om det går att jag har i en hårfärg, typ.. rödbrun eller något så att mitt svarta hår istället blir brunt eller åtminstone får lite brunare toner?
Snälla kom med tips!
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Har du fått svart hår så kan du inte färga håret ljusare, utan måste isåfall bleka det.
Det kan dock vara så att det är mycket överblivet pigment kvar i håret, och att det ljusnar efter några tvättar. Om jag minns rätt så hjälper varmvatten till att lossa pigment, så några varma bad med tillhörande hårtvätt skulle nog inte skada att börja med att prova? 
annars finns det säkert bättre kunniga här inne som kan ge bättre svar.
Det är skillnad på om det är färg eller toning. Färgen går in i hårstrået och toningen lägger sig utanpå. Så är det bara tonat så kan du köra på med liten inpackningar så släpper toningen något.
# 1 & 2,
Jag har tvättat håret jättemånga gånger sedan jag färgade och det har blivit lite mer brunt men fortfarande för mörkt (fortfaranda ganska svart på de flesta ställen…)
Och det är som sagt färgat och inte tonat. Men själva färgen som frisören blandade var inte svart utan brun, därför som jag hoppas att det ska dungera att försöka bleka det lite och få fram den bruna tonen.
Jag har alltså inte den svartste färgen man kan ha, inte blåsvart utan bara svart med lite bruna skiftningar på vissa ställen.
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
OK - då går det inte bort i tvätten. Du kan ju bleka lite slingor och färga dem bruna för att "lyfta" upp. Om du bara bleker så blir det med all säkerhet rött först innan det blir ljusare, men inte brunt.
#4 vill helst inte bleka det:( Jag fortsätter väl med min naturblekning - honung och balsam-inpackning.
Kan jag avfärga håret hos frisör om ca 1,5 månad? Går det att avfärga så mörkt hår? :P
www.Zoorinas.webb.se
#5 Avfärgning sliter väldigt mycket på håret, minst lika mycket som blekning. Plus att det kostar en hel del. Och rktigt mörkt hår är svårt att blekna ner bra eller avfärga.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Så vad ska jag göra? :( Trivs inte med detta alls.
www.Zoorinas.webb.se
Låt göra slingor. Det tar inte alls så hårt eftersom det bara är en del av håret. Du måste bleka bort om du ska ljusa upp det.
Du kan ju prova med en hennafärgning. Detta är ingen skadligt för håret.
#8 Vad är henna-färgning för något? :P
www.Zoorinas.webb.se
Lite info om henna
Nej nej nej och åter nej. Ingen jävla blekning. Använd COLOUR B4, det innehåller INGA blekmedel och det krymper färgmolekylerna i ditt hår så att den konstgjorda färgen glider ur. Jag själv har använt den och fick många nyanser ljusare hår, den tar garanterat bort färgen. Har du tur så får du tillbaka färgen som ligger under den konstgjorda, men med väldigt mörkt hår tror jag att det bara blir ett par nyanser ljusare. Kostar runt 150 kronor på till exempel Åhléns.
#11 okej tack :D Det ska jag prova! :D
www.Zoorinas.webb.se
# 11 - Detta var något helt nytt för mig. Det verkar ju som att den tar bort färg utan att bleka. Helt klart intressant!

#11 Finns den någonstanns att beställa ifrån? Har inte åhlens här i näerheten :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 kan du lägga in en länk till en bild på detta så att man vet vad man ska kolla efter? :)
www.Zoorinas.webb.se
Bara sök på google så får man upp bilder. Lätt som en plätt (y)
/Jessica
#16 jättemånga olika, jag vill veta exakt vilken ;)
www.Zoorinas.webb.se
Ett urval av bilderna och bloggarna visar denna, så skulle gissa på att det är den. http://www.google.se/imgres?q=COLOUR+B4+%C3%A5hlens&um=1&hl=sv&sa=N&rlz=1C1ASUT_svSE451SE451&biw=1771&bih=919&tbm=isch&tbnid=8HxhBSml485aEM:&imgrefurl=http://aprilbabe.blogg.se/2011/august/myten-om-avfargning.html&docid=el8WmZobIczWEM&imgurl=http://aprilbabe.blogg.se/images/2011/colour-b4_156292524_163012528.jpg&w=261&h=486&ei=ta63ToGKEqj54QT3_tX0Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=364&vpy=91&dur=738&hovh=307&hovw=164&tx=103&ty=171&sig=111639444212566885902&page=1&tbnh=131&tbnw=70&start=0&ndsp=46&ved=1t:429,r:1,s:0
Annars är det väl bara att springa runt lite i affärer så dyker den nog upp.
/Jessica
Jag har läst mycket om denna produkt nu, men det verkar som att den bara fungerar om man har färgat håret själv hemma och inte om man färgat hos frisör som jag har gjort :P Ajdå..
Men jag får ha denna färg ett tag och så får jag avfärga det hos frisör om några månader helt enkelt.. synd ville prova Colour B4, verkade spännande :(
www.Zoorinas.webb.se
Bedhead har ett Schampo som hjälpte iaf mitt hår att bli lite ljusare från väldigt mörktbrunt, nästan svart.. det tog även fram röda nyanser så det blev slingat. (var rödbrun innan mörkbrunt.) Kanske värt att prova?
#20, ja vad heter det mer än Bedhead? :D
www.Zoorinas.webb.se
Tigi Bed Head Radiant Brunette heter det, finns här: http://www.lyko.se/sv/artiklar/tigi-bed-head-radiant-brunette.html, det var där jag beställde mitt :) Kan ju inte garantera nåt hur det blir för resultat med tanke på att vi alla har olika hårtyper osv, men för mig ljusades håret upp rejält + framhävde de rödbruna nyanserna som det mörkbrun/svarta hade täckt innan.
Hoppas att det löser sig! (:
Är det bara jag som tycker att T0vve ska gå tillbaka till frisören och låta dem fixa det, eftersom de inte levererade det hon bad om. Inte börja experimentera själv.
Jag menar, har ni stt hur många trådar det ligger uppe på den här sidan som handlar om hur missnöjda folk är över hur resultatet har blivit när de börjat experimentera med färg själva?
# 23 - Du har helt rätt.
Man ska inte själv labba om man inte vet vad man gör, känner produkter, eller känner sitt eget hårs reaktion.