Varför är mitt hår frissigt?
Jag har hållt på med Balsammetoden sedan i slutet av augusti förra året.
Mitt hår har varit hopplöst torrt, men blev lite bättre med Balsammetoden. Men jag har fortfarande problem med att det översta håret är frissigt. jag tvättar dessutom håret med vårdande Balsam och hårinpackningar men ändå så är det likla frissigt ut.
Kan det vara så att det är håret som är skadat sen tidigare och att det inte går att göra något åt det? innan jag började med Balsammetoden plattade jag håret flera ggr i veckan.
efter att jag började med Balsammetoden har jag bara plattat håret en gång.
Det är verkligen inte fint som det är nu.
Antingen så är det skadat, eller så kanske du använder produkter med silikon i? Har du kollat balsamet och hårinpackningen du använder så det är silikonfritt? Använder du några andra hårprodukter annars, vid något tillfälle?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Skadan håret har utsatts för i och med att du plattade håret försvinner ju inte över en natt, det behöver växa ut för att försvinna. Men det kommer bara att bli bättre, du kan ju testa att använda Olja, en pyttedroppe som du stryker över händerna och sedan drar dem över det översta lagret på håret.
Jag tvättar också bara håret med Balsam och har alltid haft torrt hår, men jag har upptäckt att mitt hår älskar oljor och använder cocosolja varje dag, det har blivit mycket bättre.
Just nu använder jag bara hårprodukter från lockbutiken så de ska vara fria från silikon. jag använder inte några hudprodukter med silikon eller mineraloljor just för att de kan fastna i håret så lätt.Det har dock varit svårt att hitta hudprodukter utan dessa ämnen:/
Men då är de bara att vänta och se. frisörerna har alltid sagt till mig de senaste att jag haft så torrt hår och att jag borde använda vårdande Schampo för lockigt hår, men det har jag ju gjort och det har inte hänt något. borde inte de se att håret är slitet isåfall?
nu har jag ingen Olja hemma förutom sånt man har till matlagning:/ men alltid värt att köpa en Olja och se om det blir lite bättre. Just nu ser de inte så fint ut iaf:/
Jo de ska de väl se om de är bra frisörer. Men hår slits inte bara i topparna, och det är svårt för frisörer att klippa in i håret som är slitet men inte sitter i topparna.
Jag började med jojobaolja, det är en väldigt lätt Olja som inte ser fet ut direkt, en mycket bra Olja att börja med innan man testar fetare oljor. Det kostar ca 70kr för 100 ml¨på hälsokostaffärer. Man behöver inte mer än en droppe för att göra skillnad så det räcker länge.
Prova packa in håret med 1 dl olivolja i 1 h, och skölj ut håret, med lite citron vatten..
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Har du funderat på Brazilian Blowout? Känner ingen som har testat och sen kom det ju nåt rykte om att det är skadligt.. Någon som faktiskt har koll på detta? Köpte presentkort på en salong i Stockholm där jag hoppades kunna få en BBO men avbokade då jag vill höra mer om hur det faktiskt funkar (och för att jag inte dubbelkollade att det faktiskt var giltigt för mer än bara klippning
).. Vill ju inte göra nåt om den skadar håret. Sen undrar jag också om ni vet om det funkar på tunt hår?
Hehe, nu svamlade jag iväg om allt möjligt, förlåt
MEN har hört att BBO ska vara bra mot frissigt hår? Även silikondroppar ska väl funka? Eller?
Lycka till!
Vill man så kan man :)
Klipp av det slitna hos en frisör, annars jobbar sig det slitna uppåt och förstör hela håret, inte bara topparna.