Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 3303 ggr
MelanieL
0

Min hårtråd!

Tänkte göra en tråd om min hår-resa, produkter jag testar osv! :)

Kan börja med att berätta lite kort om mig och mitt hår då. Jag började färga mitt hår riktigt tidigt, 3an gissar jag på? Hatade mitt blonda hår. (Nu hade jag dödat för att få tillbaka det) Och efter det har det bara flytit på.. Jag har blekt mitt hår över 20 gånger, och hur många gånger jag färgat det har jag inte koll på. Skaffade en plattång någon gång när  jag var runt 11år. Plattade då och då. Efter några år var det plattång varje dag, ibland flera gånger om dagen. Detta pågick några år innan jag upptäckte värmespray haha. Det var först efter alla blonderingar jag insåg vad jag höll på med, och var tvungen att göra något åt saken. Började vårda det, köpte frisörprodukter försökte platta det mer sällan osv. För ett och ett halv årsedan gick jag till frisören och klippte av mig allt hår. Bilden nedanför är EFTER jag klippt det. Kan ni tänka er hur slitet det var innan..? Hittade Balsammetoden. Och ända sedan dess har jag kört i perioder av månader med det. Lite till och från helt enkelt :) I våras var jag tvungen att klippa av det igen, usch vad kort jag klippte det. Men jag sa till frisören "Klipp allt som behövs" Och det gjorde hon. Efter det har jag tatt hand om mitt hår ganska bra tycker jag! Några få stopp från Balsammetoden bara. Och nu efter ett ministopp börjar jag igen! Och nu all in :) 

Mitt hår är riktigt tunt skandinaviskt, var som sagt blond när jag var liten men nu vet jag inte vilken hårfärg jag har längre? Min utväxt ser ju råttfärgad ut men kan lika gärna blivit mörkblond :) Känns inte som att mitt hår KAN bli oslitet.

Mitt mål är att få hår nedanför bröstet, helt oslitet. Och ta reda på vad min naturliga hårfärg är :)

Så nu börjar jag!

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
0

NU :)

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
0

Så lets get started! Här börjar min hår-resa då ;)

Jag kör alltid på en inpackning gjort av 2 tredjedelar Balsam och 1 tredjedel olivolja! Men idag testa jag att lägga i ägg med. Ägg innehåller ju proteiner, men är något som vet om håret faktiskt kan ta upp proteinerna från ägget? Återkommer med resultat sedan Skrattande

Riktigt go konsistens blev det. MEN MICRA INTE! Det slutade med ägget blev kokt och allt som återstod vad äggröra.. Bara att göra om haha.

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
0

Resultatet av att lägga ägg i inpackningar var katastrof. Blev inte alls så mjukt det brukar bli! Så tyvärr, inga mer ägg. 

Men frågan återstår, kan håret ta upp proteinerna från ägget? Är det kanske därför mitt hår blev som det blev?

/ Melanie

Skrattande

MelanieL
0

Idag köpte jag sjöbogårdens kamma lätt för hundar och Schampo för hästar.

Första intrycket av balsamsprayen är.. STELT? Hmm…

/ Melanie

Skrattande

ladymiss
0

vissa hår gillar protein och andra hår blir frissiga av det och gillar inte alls protein. Om håret är "mättat".

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

olympiathurfjell
0

Jag har inte sett min riktiga hårfärg på 8 år och har under den tiden haftt de flesta Färger. Blont, massor av olika bruna, lilla, svart, rödaktigt, svart med rosa toppar osv.

Jag fick för några år sedan akuta problem med en sönderblonderad hårbotten. Jag överdriver inte om jag säger att det var sår stora som enkronor i hela hårbotten. Jag provade det mesta. Inget funkade. Så jag blev ganska desperat och lyckades hitta något som funkade. Jag såg ut som fan själv under dessa tre veckor men jag hade inpackning med olivolja varje dag och sedan smörjde jag in hårbotten med helosan. Tre veckor senare så hade jag en fin hårbotten igen. Då dröjde det ett tag tills jag blev blond igen.

Nu är jag blond igen och kör med Balsam och inpackning i håret. Det där shampoot som jag haft i alla år är förödande och tar död på mitt hår.

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se