Pojkvän med fett hår
Hejsan! Nu är det så att jag har en pojkvän med väldigt fett hår, det blir det bara några timmar efter en tvätt.
Jag själv har ickefett hår, kör med äggtvättar och Balsammetoden, samt endast vattendsuchar.
Han fick köra på Balsam i några månader men det tycktes inte hjälpa och han mjällade väldigt mycket, så just nu kör vi på silikonfritt mjällschampo och inget Balsam.
Undrar lite hur jag ska göra… Han tycker det blir för komplicerat med äggtvättar, hårinpackningar osv så jag har lite slut på ideér.
Han tvättar håret 3 ggr i veckan men ska nog börja med att han kör med att bara att skölja med vatten varannan dusch…
Har ni några ideér så är jag tacksam!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att torka ut är det sista du vill, så jag föreslår att ni fortsätter så som ni har gjort med att försöka tvätta skonsamt och så sällan som möjligt :)
Jag tycker du ska gå till frisören och fråga där. Dom har mycket bättre shampoo och Balsam än dom i affärerna. Visst dom är lite dyrare men i shampoona du köper i affärerna har ju sillicon i sig som bara lägger sig som en hinna på håret men hos frisören så är det bara säga att du vill ha sillicon fritt shampoo så ordnar dom det :)
Angelica
Förlåt men litar inte riktigt på frisörers schampon, gillar mera naturligt ^^
du skulle inte kunna säga namnet på de schampoot utan silikon:)?
Har en killkompis med samma problem, det är troligen att han tvättat det för ofta så håret vant sig vid det. Samma som när du börjar smörja händerna börjar huden sluta tillverka egen fukt och du blir torrare än innan. Samma princip. Då är det bara att köra på som ni gjort och nu och sedan öka tiden mellan tvättarna. Har även själv haft detta problem i yngre dagar.
#9 Dom lär ju bara ge mig något dyrt som innehåller silicon samt parabener, så njaaa 
har också problem med fett hår - försökte nästan allt - balsammetod - nästa dag ser de ut som om jag dränkt de i gammal fritös olja… bara vatten - ännu värre, naturliga schampoo - inget vidare hårbotten fett och äcklig och topparna torra som gammal hö…Kan inte ens använda samma schampoo en längre period då håret vänjer sig med den och slutar *reagera* , så jag använder nu typ 5 olika schampoo och 10 olika Balsam :P Försökte även strunta i att tvätta de en vecka så de kanske skulle sluta producera så mycket fett men… gisk inte så bra - till slut kunde jag göra hästsvans utan hårsnodd :P
Välkommen till ferretplanet.se :)
#11 Haha ojdå
Hur har du löst det då?
#12 jag har i övrigt väldigt fett hy och redan när jag var typ 14 så fick jag steroider från hudläkare sedan började jag med p-piller och det blev lite bättre . Håret tvättar jag både med schampoo (för att ta bort fett ordentligt) och Balsam (så att de ska inte bli torra som hö) och i veckan använder jag minst 3 olika schampoo.
Men det där med fett hår har också sina ljusa sidor - blonderar håret varje månad med starkaste blondering (strong L++) från 4 år och håret är varken slitna eller sönderfärgade :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
#13 Haha ja okej
Lite svårt att blondera på honom dock eftersom har har utländsk påbrå från Chile