Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2762 ggr
[luneri]
0

Kliar i Hårbotten!

Det kliar i hårbotten, inte är det löss. Det vet jag hur det beter sig då jag hade det när jag var yngre.

Men det verkar som att jag blivit mer känslig för hårprodukter. Jag använder just nu sls-fritt shcampo och Balsam därefter. jag sköljer ut det väldigt noga.

Jag vet inte vad jag ska göra. Det är så irriterande med kliande hårbotten.

Hur blir jag av med detta? Är det parfymerna jag inte tål eller vad kan det bero på? Förr hade jag aldrig sådana här problem.

Det är jessicurls shcampo och Balsam jag använder. Jag vill helst använda mig av sls-fritt då mitt hår inte blir lika torrt av det.

[littlecat]1
0

Jag har samma problem! Det kliar så enormt… Hade inte heller såna här problem förut. Nu kliar jag upp sår, som varar sig. Jätte äckligt och jobbigt! :s Provar just nu apotekets shampoo mot torr hårbotten (en vit-röd flaska) sen har jag Balsam i hela håret inklusive hårbotten.

Använder inga produkter i håret för tillfället. Har jätte tunt hår, så får ta min volymmaster för att få lite volym.

Dock har det inte gått bort ännu, får se om någon vecka hur det är!

[luneri]
0

ja visst är det irriterande:/ Det är lätt att det blir sår, men helst vill jag undvika det.

jag använder hjärtats Schampo ibland (innehåller sulfater). Då känns det bättre efteråt. men den är också oparfymerad. Kanske kan det vara parfymerna som är boven? Jag vill inte använda den för mycket eftersom den då torkar ut håret.

Hoppas någon vet vad man kan göra åt detta så att ví kan få stopp på kliandet snart!:)

Chamy
0

Om du misstänker att det kan bero på parfymerade produkter så tycker jag att du testar att använda dina oparfymerade produkter ett tag för att se hur det artar sig.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Asplyckans kaniner
1

jag känner precis samma sak.. det är superjobbigt , jag tror att det kan bero på att man duschar för ofta så blir hårbotten snabbt torr & et iriterrar huden eller vad man ska säga.

hur ofta duschar du?