Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1409 ggr
[Samsonmaster14]
2011-06-25 02:05
1

Hårproblem

Problemet är att mit hår blir fet efter ungefär 6 timmar, om jag inte tvättar det. Jag tvättar alltid håret mellan kl 8-10 o kl 15-17 är det fet som fan! Och när jag inte har tvättar håret 2-3 dagar så e det RENT KATASTROF, håret blir så fet att allt fastnar i det o när man rör i det så måste man tvätta handen i typ 1 minut för att få bort fetet.

Vet ni varför det händer så?

Jenahbella
2011-06-25 02:43
0

du tvättar de för ofta!! 
om du tvättar håret typ 2-3 ggr i veckan kommer de bli bättre!

självklart tar de ett tag men det är de värt.

[Samsonmaster14]
2011-06-25 02:51
0

Okej. Så om jag börjar tvätta håret ett par gånger i veckan så blir det inte längre fet ?

Jenahbella
2011-06-25 11:03
0

japp, ibörjan kommer de va fett men sen kommer håret bli bättre.
Schampo innehåller oftast ett dussintal olika ämnen som vid överkonsumtion sliter på ditt hår.
Den bästa näringen håret får är på naturligt sätt, dvs. kroppens egna oljor som regelbundet skickas ut till hela hårstrået. Överkonsumtion av Schampo resulterar i att hårets egna naturliga oljor tas bort. 
Och tvättar du håret ofta så skickar hårbotten ut mycket fett. 
men tvättar du mer sällan ställer hårbotten in sig på de å skickar ut mindre fett

När du går från att ha tvättat håret varje dag till att bara tvätta varannan så kommer det ta några veckor innan hårbotten ställer om sig. När den sedan gjort det, kan du dra ut på tvättarna mer och mer. Känn dig fram vilket som känns bäst för dig. Om du känner att håret känns aningen fett men vill ändå inte tvätta håret med shampoo förrän i morgon så går det jätte bra att skölja håret med vatten och massera hårbotten, detta löser nämligen upp många av de naturliga fetter som hårbotten producerar och du klarar dig en dag till utan shampoo.