Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 3402 ggr
Rwawr
2011-05-03 11:58
0

Volym/Teasing/dust it?

Halloj! Jag har lite frågor om stort hår med mycket volym.
Jag vet att man kan använda Dust it och har planer på att köpa det, men har inge pengar för sånt just nu så får vänta med det.
Så hur kan man göra för att få upp volymen om man inte kan köpa nå produkter.
Såg en nice video youtube där dom "teasing". Vet inte vad det är på svenska men testade det iaf och mitt hår blev skit snyggt, men då undrar jag hur får jag dt att hålla typ hela dagen? För det såg platt och stripigt ut efter.. någon timme eller två.

(Och vad är "Teasing" på svenska?) xD

Rwawr
2011-05-03 15:35
0

Tupera heter det visst! xD
Anyway, ingen som vet? :o

MajaL
2011-05-03 16:56
0

Det är nog spray de flesta använder efter det tror jag.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cazzos
2011-05-03 22:45
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När du tuperar håret så drar du bak fjällskiktet och håret blir snabbt förstört.

Använd istället billiga hårsprayer, och borsta inte håret när du har hårspray i håret för att när du borstar det samtidigt som du har hårspray i håret så sliter du på det när hårstråna slits isär.

Rwawr
2011-05-04 12:41
0

#3: Mjo jag vet. Därför skulle jag helst inte vilja behöva tupera håret. Och har ju sett bra resultat på Dust it, men kan inte köpa det nu :P Tänkte om det finns nå annat sätt att få upp volymen tills jag köpt de.

Cazzos
2011-05-04 20:44
0

#4 Testa hårspray Flört

Det finns säkert riktigt billiga hårsprayer på Willys eller på City Gross.

Fridoliin
2011-05-04 22:57
0

Tuperingen i sig sliter inte på håret, det som sliter är när man ska borsta ut den sen.
Nu vet jag inte hur det är där du bor, men jag var inne på H&M häromdagen och där köpte jag got2be's volume powder för 50 spänn, annars är det hårspray som gäller och bra tupering :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Sirocco
2011-05-04 23:38
0

Jag tuperar lite o fixerar med hårspray.. mousse ger lite mer volym.. men om du söker efter det extrema ska du nog köpa dust it eller tupera som fasen. ;)

Kramar / Julia (=

Rwawr
2011-05-05 15:00
0

#6: Jo jag har Hm i närheten xD Men som jag skrev, inge pengar för sånt just nu. Måste ha det för säkerhetsskull för djuren :)
Men fungerade det bra då? Och hur fungerar det? Har hört att deras produkter luktar jättegott ^^

#7: Jo det är ju det jag måste göra nu xD Men vill inte att håret blir mer slitet än vad det redan är :)

Fridoliin
2011-05-06 13:16
0

#8  Jag tycker att det funkar kanon! Dock har jag inte luktat på det, är inte så sugen på att dra upp massa puder i näsan ;) Men de andra got2be produkterna jag har testat har luktat gott. :)

/Frida

Rwawr
2011-05-07 15:59
0

#9: HAha nej jag tror dig, puder i näsan är nog inge roligt. Men du har inte märkt nå bi-dofter? Vissa kan ge det har jag läst ^^

Nu har jag iaf beställt hem två Osis+ dust it för en hundring. Kände lite att det var ett kap! Lär komma fram i början av nästa vecka, längtar! :D

ladymiss
2011-05-07 16:26
0

rwawr hårsprej gör att hårstrån klistras ihop med varandra och därmed blir fjällskiktet förstört ändå, kör med ett vax med bra ingridienser ist :P

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Rwawr
2011-05-07 16:46
0

#11 : Jo jag vet. Men skrev ovan att jag precis beställt dust it .

MajaL
2011-05-08 11:22
0

Ett allmänt tips om man vill få volym i håret är förresten att tvätta det med citron. Brukar göra eget Schampo av bland annat citron. Det ger mitt hår jättefin volym. Behöver aldrig stayla för att få volym. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Rwawr
2011-05-08 15:49
0

#13: Najs! Men jag har hört att det sliter väldigt mycket, eftersom det är så starka syror. Men ke är så om man väl tvättar ut det direkt.
Då handlade de dock om att bleka håret med citron…

MajaL
2011-05-08 17:09
0

#14 Tvättar mitt hår med hemmagjort Schampo som bland annat innehåller citron (även 1,1/2 ägg, honung mm.). Mitt hår blir lätt fett, därför passar citron mig. Kan tänka mig att man kan ta apelsin och dyl. också. Men det brukar inte vara problem för andra heller.

Men eftersom man oftast inte tar så mycket citron så tycker jag det är suveränt. Aldrig upplevt att det slitit. Men som sagt, man ska ju inte bara ta citron, i så fall är det till att spä ut det med vatten.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

champagnesupernova
2011-06-16 11:47
0

Oh my god. Inte för att låta som en besserwisser men efter att ha läst lite i den här tråden så märkte jag att folk inte har en aning om vad de pratar om.

Har du uppklippt så tupera in under det uppklippta, alltså i det längre håret. Spraya lätt. Inte någon billig jävla spray som någon skrev, en BRA spray. Klart att det inte håller sig fint om du inte sprayar det efteråt. Kamma ut eventuella stora tovor. Spraya inte för nära håret. Tupera upp lager efter lager och ta inte hela håret på en gång. Kamma ner det lätt.

Fridoliin
2011-06-19 21:29
0

#16 Hörrödu, dra inte alla över en kam. Du kan omöjligt genom att bara läsa på ett forum dra slutsatsen om ifall någon kan mer eller mindre om något ämne! 

Sen är det bra och vårdat språk som gäller här på iFokus.

/Frida

champagnesupernova
2011-06-19 21:50
0

# 17 Nej det var inte så jag menade, sorry! Och förlåt att jag svor.