Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 22420 ggr
Cazzos
2011-05-02 22:55
0

Keratinbehandling

Tja!

Jag läste nyss på Fokis blogg (fokis.se) att hon gjort en keratinbehandling och att det är jättebra för håret och att det blir rakt och friskt i flera månader blablabla.

Men stämmer det?

[mysvensk]
2011-05-02 23:00
0

Hår är ju dött så det kan aldrig på riktigt bli bättre genom yttre grejer, det kan se bättre ut men håret mår inte bättre för det.

Kost och liknande fungerar bättre

ladymiss
2011-05-05 23:37
0

men det skyddar väl ändå håret från yttre påfrestningar eftersom det är som en hinna som bildas på strået? och då slits det ju inte lika mke

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

suzanna1
2011-05-06 09:09
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo keratin complex KAN laga skadat hår….Jag är själv frisör och har behandlat personer med sönderblekt tuggummi-hår när keratinbehandlingen har dom gått ut från salongen med friskt hår !

Och på mig själv med grovt mörkt barr - så fungerar det bra håller ganska länge - men så pass mjukt och fint som jag alltid velat ha det blir mitt hår och det håller isig - Har alltid velat låta håret självtorka utan att platta och trycka i en massa produkter !

Rekommenderar det av hela mitt hjärta !

P.s det ska vara den längre behandlingen då det finns 2 st olika blow out och värmebehandlingen som tar typ 4-8 timmar beroende på längd tjocklek mm. Och 1 st special Schampo är ett måste som medföljer efter behandlingen.

Chamy
2011-05-06 09:58
1

#3 Då kanske du kan svara på hur det fungerar?

Som frisör måste du ju dock veta att hår inte automatiskt är friskt bara för att det ser ut så för tillfället.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

suzanna1
2011-05-06 11:01
1

Håret är uppbyggt av Keratin ! Och med denna behandling så proppar du håret full av nya keratiner som går in under fjällskiktet och lägger sig och täpper till alla skador på hårstrået. Det är ingen kemisk behandling, du  kan göra det direkt efter hårfärgning eller innan likaså med blekning….En reparation som även lugnar håret. Har brådis…kan skriva mer om hur metoden upptäcktes senare…

Chamy
2011-05-06 17:02
1

#5 Okej, det låter logiskt på ett sätt, men samtidigt så får det mig att undra varför inte keratinet klistrar ihop hårstråna med varandra? Varför skulle bara keratinet gå in i håret och runt det men inte mellan hårstån? Dessutom så är ju hår dött material, så hur menar du med lugnar håret? Hårbottnen kan ju lugnas, men inte med keratin, det är ju hud. Jag är bara nyfiken på hur det fungerar, du får väldigt gärna berätta mer!

Chamy

suzanna1
2011-05-09 14:23
0

Här står allt du undrar över.

http://www.keratincomplex.com/

Chamy
2011-05-10 09:10
2

#7 Okej, du har just länkat mig till en kommersiell sida för produkten som säljs. Det finns bara en recension, av en person som dessutom har en blogg på sidan. Det jag vill veta finns inte att hämta på den här sidan. Efter att ha set den här sidan och läst deras sälj-snack så är jag ännu mer övertygad om att den här produkten inte är bra… Alls.

Cazzos, gör inte behandlingen, jag har flera vänner som har testat den och det är fint i typ en-två månader, sen visar det sig att det egentligen har skadat håret.

Chamy

ladymiss
2011-05-10 11:48
0

#8 varför skadar de håret? (jag vet inte varför å är nyfiken så det är därför jag frågar ;P)

Cazzos
2011-05-10 21:06
0

#8 Nej nej jag har inte ens tänkt på att göra en keratinbehandling, var bara nyfiken efter att jag läste det på Fokis blogg. Glad

Chamy
2011-05-12 12:02
2

#9 Det är kemikalier som används för att få håret så "fint och mjukt"(se bland annat formaldehyd), kemikalier som först stängs inne i håret av en yta med silikon så att det ser "fint och mjukt" ut, men som när ytan av silikon försvinner visar sig ha otroligt negativ inverkan på håret. Håret blir rakt av behandlingen, och det kan därför jämföras med en relaxer(se rakpermanent).

För övrigt tycker jag att ni kan söka på formaldehyd på google, så kommer ni förstå precis hur farliga kemikalier den här behandlingen innheåller.

Chamy

cillisw
2011-05-13 15:21
0

Jag har gjort en sådan behandling och mitt hår blev och såg värre ut än det var från början så jag tycker det var ur dåligt!

Cazzos
2011-05-13 19:23
1

Haha. Och Foki skrev på sin blogg att "det är jättebra för håret!" Skrikandes

Jag stör mig lite på att hon säger felaktiga saker på sin blogg, jag tycker att hon är en jättesöt människa men hon borde faktiskt kolla lite på internet innan hon "tipsar" sina läsare att göra saker som är sjukt dåligt för håret.

Typ som ett inlägg som hon postade för ca 1 månad sen, det var ett videoklipp på en kattras som heter Munchkin, kattrasen är avlad för att ha jättekorta ben och videon var på en kattunge och den hade sjukt korta framben, och hon skrev med fet text typ "tyvärr så är kattungen född med en missbildning och det är därför den har korta ben" eller nåt sånt.

Visst, hon har säkert aldrig hört talats om den kattrasen men hon borde faktiskt kolla upp fakta innan hon lägger upp saker på sin blogg eftersom att det är så många som läser den!

ladymiss
2011-05-13 22:56
1

#13 hon får säkert betalt av företag att hon säger sånna saker ;)

Cazzos
2011-05-14 10:57
0

#14 Hon reklamerar ju för frisörsalongen när hon säger sånt. Obestämd

ladymiss
2011-05-14 13:14
0

#15 jo men man ska ta det med en nypa salt, men det är ju sjukt dåligt! Sen har ju hon en hel del yngre läsare som tar efter.. fast nu har ju hon inte gjort världens hemskaste saker men..

Miniland
2011-05-14 16:46
0

Inte läst igenom inläggen så noga men kan tillägga att jag gjort en sådan behandling. I thailand till och med som foki.. i alla fall så vart mitt hår super fint och lent efteråt. Men två månader senare blev håret extremt slitet längst ner vid topparna. Så slitet att jag knappt vågade gå till frisören. Men kom tillslut iväg och det slutade med att jag fick klippa av 10cm minst. Så ingen behandling jag gör om. För mig blev håret inte friskare på något sätt. Plus det skulle hålla i 6 månader men mitt hår var bara rakt och lent i kanske 1 månad. Sen så blev det som vanligt nästan igen. Visst lite rakare än vanligt men blev besviken. Tänker inte göra om behandlingen. Sparar nu istället ut håret igen.. När man har långt hår så tycker jag inte att det behöver vara rakt. Värre när det är halvlångt och står åt alla håll. Tungan ute

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~