Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1712 ggr
MajaL
0

Började vårda håret

Jag började vårda mitt hår ordentligt, för inte så länge sedan.

Det blir lätt fett och jag hade ofta klåda i hårbotten och exem. Min hårbotten är väldigt kännslig.

Förr: Tvättade håret varge till varannan dag. Provade många olika schampon. Dels mjällschampo pgv. mina problem med hårbotten. Även andra för just öm hårbotten.

Numera:

Tvättar håret en gång varannan dag.

Schampo: Egentillagat av 1,1/2 ägg, honung och citronsaft.

Ibland (sällan): Inpackning. Egentillverkad av honung, ägg och någon frukt av  valfritt slag. Beroende på hur torr hårbotten är.

Efterföljt av citronsköljning vid behov (om jag valde en fetare frukt).

(Jag utesluter ju fett helt från mitt Schampo, där av väljer jag att ibland tillsätta något lite fett men skonsamt till hårbotten så den inte börjar producera en massa fett, så som innan. Kom fram till att dessa inpackningarna är bästa sättet).

Avslutar sedan med att spraya med egentillverkat saltvattenspray med grekiskt salt. Efter att ha sköljt ur inpackningen noga. Ibland efter 2ggr.

Använder aldrig och har heller aldrig använt; staylingprodukter. Då skulle jag väll få uppfinna det själv också! ;P

Så har ni öm hårbotten/fett hår så har jag nog lite tips att komma med. Har verkligen fått exprimentera och testa mig fram!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Gudris
0

Testa att tvätta med ägg, det är ofta väldigt snällt mot hårbottnen :)

MajaL
0

Kollar du vad mitt Schampo innehåller så är det 1,1/2 ägg. ;)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se